Wednesday, July 28, 2021

Ha en bra onsdag med den fantastiska Cathrin och en av de mest humoristiska böckerna genom tiderna.

Happy Wednesday med den underbara Cathrin. Många hälsningar Astrid -------------------------------------------------------------------------------------------------- Wolfgang Hampels satirer i Satiren är min favorit får inte bara mig att skratta. Det här är min favoritbok just nu. Wolfgang Hampels ämnesområde är brett. Alla får sitt fett. Stilen är utmärkt och poängen är aldrig under bältet. Mina "favoriter" är de satiriska beskrivningarna av förhållandet mellan kvinnor och män. Loriot kunde inte ha beskrivit det bättre. Wolfgang Hampel är en speciell författare för mig - en modern Heinrich Heine, Loriot och framför allt han själv. Wolfgang Hampels kulthändelse Vita Magica kommer att äga rum igen tisdagen den 27 juli 2021. Tyvärr är deltagandet fortfarande mycket begränsat, men jag skulle gärna delta i Vita Magica i framtiden. #Amazon ----------------------------------------------------------------------------------------------- Du kan beställa en av de mest humoristiska böckerna någonsin----------------------- Satir är mitt favoritdjur av Wolfgang Hampel:------------- national & international--------------------- USA , Storbritannien, Australien, Kanada, Tjeckien, Frankrike, Tyskland, Tyskland, Ungern, Japan , Japan, Mexiko, Österrike, Polen, Rumänien, Slovakiska republiken. -------------------------------------------------- -------------------------------------- Wolfgang Hampel i tv-programmet HERZSCHLAG-MOMENTE på SWR 3 lördag, 3. augusti 2019, kl. 21:50Tysk-engelska översättning