Tuesday, July 27, 2021

Glad tisdag med det tyska lagets första guld i Tokyo och en av de mest humoristiska böckerna genom tiderna.

Glada tisdag med det tyska lagets första guld i Tokyo. Ha kul med Vita Magica juli! Många hälsningar Astrid -------------------------------------------------------------------------------------------------- Jag hade läst att Wolfgang Hampels Satir är mitt favoritdjur var en av de mest humoristiska böckerna någonsin. Jag var ganska skeptisk, även om den populära författaren Ingrid Noll uppenbarligen är mycket entusiastisk över den här boken. Vad kan jag säga? Det är jag också, för Wolfgang Hampel behärskar på ett utmärkt sätt tangentbordet med olika stilmedel och drar alltid de mest överraskande slutsatserna. I Satire is My Favourite flödar skrattet oavbrutet, men det gör även andra tårar. Den poetiska och mycket speciella dikten för Hans Jung från SWR:s TV-program Herzschlag-Momente med Marc Marshall har redan nämnts flera gånger. Resan till stjärnorna är en av de många höjdpunkterna i denna mycket speciella bok. Nu vill vi (min familj och jag) uppleva Wolfgang Hampel live på hans Vita Magica-event i Heidelberg. Vi ser verkligen fram emot det! Wolfgang Hampel och Vita Magica-teamet stöder nödlidande kultur med donationer, bokförsäljning och evenemang. #Amazon ----------------------------------------------------------------------------------------------- Du kan beställa en av de mest humoristiska böckerna någonsin----------------------- Satir är mitt favoritdjur av Wolfgang Hampel:------------- national & international--------------------- USA , Storbritannien, Australien, Kanada, Tjeckien, Frankrike, Tyskland, Tyskland, Ungern, Japan , Japan, Mexiko, Österrike, Polen, Rumänien, Slovakiska republiken. -------------------------------------------------- -------------------------------------- Wolfgang Hampel i tv-programmet HERZSCHLAG-MOMENTE i SWR 3 lördag den 3 augusti 2019 kl. 21.50.