Sunday, October 30, 2022

"Satire är mitt favoritdjur" av Wolfgang Hampel, hög bästsäljare på AMAZON Tyskland

"Satire är mitt favoritdjur" av Wolfgang Hampel, hög bästsäljare på AMAZON Tyskland Satir är mitt favoritdjur - satiriska dikter: Med information om kultevenemanget "Vita Magica" av Äldreakademin i Heidelberg Perfekt Pocketbok - 17 juli 2018 av Wolfgang Hampel (författare) 4,2 av 5 stjärnor 3 betyg Perfekt pocketbok 13,00 € TRIGA Förlaget Gerlinde Hess Publiceringsdatum 17 juli 2018 Bästsäljarranking: 67 609 i böcker (se topp 100 i böcker) 230 i satirer 672 i Poesi Kundrecensioner: 4,2 av 5 stjärnor 3 betyg ---------------------------- "Satire är mitt favoritdjur" av Wolfgang Hampel är en av de mest humoristiska böckerna genom tiderna. Wolfgang Hampel jämförs med Heinrich Heine och Loriot. Denna extremt roliga och djupgående bok finner många entusiastiska läsare över hela världen. Jag är entusiastisk över Heinz Erhardt, Loriot, Heinrich Heine, Erich Kästner och Wilhelm Busch. Min senaste humoristiska favoritbok av en tysk författare är "Satire är mitt favoritdjur" av den briljante Heidelberg-satirikern Wolfgang Hampel. "Satire är mitt favoritdjur" finner inte bara många läsare i tysktalande länder, utan även i USA, Storbritannien och många andra länder. Wolfgang Hampel och Vita Magica-teamet stödjer Ukraina och kulturinstitutioner i nöd med donationer, bokförsäljning av "Satire är mitt favoritdjur" och evenemang. Wolfgang Hampel och Betty MacDonalds fanklubb arbetar på en fascinerande Betty MacDonald-biografi med massor av viktig information och detaljer som aldrig har publicerats tidigare. Du kan stödja vårt fantastiska projekt genom att köpa "Satire är mitt favoritdjur". Tack på förhand! Vi är säkra på att Betty MacDonald skulle bli lika hänförd av detta humoristiska mästerverk som många läsare runt om i världen. Satir behöver absolut inte mätas efter dess realpolitiska effekt. Men i att synliggöra en nödvändig förändring. Satir som bara hejar, tröstar, stärker omvänder sin funktion. Satir häpnar publiken istället för att stärka dem och därigenom cementera de existerande förhållanden som det är deras uppgift att kritisera. "Satire är mitt favoritdjur" av Wolfgang Hampel håller spegeln framför oss alla. Det är den här typen av satir vi behöver i dessa svåra tider! -------------------------------------------------- -------------------------------------------- Bokinformation nationell och internationell, Eurobuch nationell och internationell,---------------- - --- USA , Storbritannien, Australien , Kanada, Tjeckien, Frankrike, Tyskland, Tyskland , Italien, Ungern , Japan, Japan, Mexiko, Nederländerna , Spanien, Schweiz , Schweiz -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- --- Wolfgang Hampel på TV