Friday, April 29, 2022

Nicole: Corona räddade livet på 1982 års ESC-vinnare - "Annars är jag kanske redan död" - med en intervju med hennes mormor och ett framträdande på "Was bin ich" 1982

Nicole: Corona räddade livet på 1982 års ESC-vinnare - "Annars är jag kanske redan död" - med en intervju med hennes mormor och ett framträdande på "Was bin ich" 1982 BUNTE.de Nicole: Corona räddade livet på ESC-vinnaren - "Annars kanske jag redan är död" Stefan Huber - Igår kl 20:36 Popsångerskan Nicole (57) fick en diagnos i december 2020 som förändrade hennes liv för alltid: bröstcancer. Det är tack vare Corona och konsekvenserna av pandemin som det överhuvudtaget upptäcktes. Nicole vann Eurovision Song Contest 1982 med en av de mest framgångsrika vinnartitlarna genom tiderna. 'A Little Peace' är den sista vinnande titeln som blev nummer 1 i Storbritannien. Video: Eurovision Song Contest 1982 Video: SR originalrapport 1982 efter Nicoles ESC-seger med en intervju av hennes mormor Video: Nicole på "What am I" efter ESC-segern 1982 Nicole ställer in flyget till Sydafrika – det räddar hennes liv Egentligen ville Nicole och hennes man Winfried Seibert (61) flyga till Sydafrika i december 2020. Men paret gick aldrig ombord på planet till Kapstaden. Anledningen: Corona. "Flygningarna ställdes in hela tiden. Vi bestämde oss då för att stanna hemma, renovera vårt hus, ta uppskjutna läkarbesök", säger Nicole till "Bild". Under ett av dessa läkarbesök upptäcks två maligna tumörer i hennes högra bröst. "Diagnosen i december 2020 var en chock. Tiden stod stilla. Mitt liv gick i slow motion som en film inom mig", säger sångerskan i efterhand. "Jag tänkte bara: det gjorde jag inte!" Nicole tappade sitt långa hår, men hon kämpar emot Nicole fick omedelbart opereras och började sedan med cellgifter. Därefter följde 29 strålbehandlingar som fick konsekvenser. Sångerskan tappade sitt långa hår. "Hela mitt liv har jag bara haft långt hår och plötsligt var jag skallig. Det var jobbigt." Men Nicole slog tillbaka, fick sitt huvud rakat och bar peruk från och med då. "Mitt stjärntecken är Skorpionen. När de står inför fara tar dessa djur ett steg tillbaka – men inte av rädsla, utan för att ta en upptakt till motattack. Jag är en fighter, jag vill leva!" Nicole tackar högre makt: "Annars kanske jag redan är död" Att cancern ens upptäcktes? Det här är ett meddelande till Nicole. "Någon högre makt ville hindra mig från att gå ombord på ett plan till Sydafrika i december 2020 – annars kan jag vara död vid det här laget." Idag är hon tacksam mot många för att hon mår bra igen. "Corona, det fantastiska teamet av läkare och min skyddsängel räddade mitt liv", säger Nicole. "Jag kunde också dra mig tillbaka och fokusera på mitt tillfrisknande. Min älskade familj är min bästa terapi."