Sunday, January 28, 2024

Satir är mitt favoritdjur av Wolfgang Hampel är en bok som du kan läsa om och om igen med stort nöje

Satir är mitt favoritdjur av Wolfgang Hampel är en bok som du kan läsa om och om igen med stort nöje------- Författaren Wolfgang Hampel har nått stor framgång med den här boken. Den innehåller otroligt roliga satirer, som också är mina favoritdjur. Inte att förglömma är de utmärkta poetiska dikterna, som "Håll ljuset högt i regnet" eller "Höst och vinter". Wolfgang Hampels dikter till sin fru är väldigt känslosamma, men också väldigt roliga och ironiska. Författaren vet hur man mästerligt sätter sina poänger. Det jag gillar särskilt är Wolfgang Hampels självironi, speciellt i den underbara texten "Children in Power". Du kan läsa den här boken om och om igen och den blir aldrig tråkig. Jag har gett bort boken några gånger och mina vänner håller med mig.Vi hoppas att en ny bok av Wolfgang Hampel kommer ut snart. Jag besökte Vita Magica i Heidelberg och jag var förtjust i Wolfgang Hampel och hans evenemang. -------------- Läser i vardagsrummet med Wolfgang Hampel Wolfgang Hampel, författare till "Satire är mitt favoritdjur" i Heidelberg Authors – Katalog -------------------------------------------------- -------------------- Bokinformation nationell och internationell, Eurobuch nationell och internationell,---------------- - --- USA , Storbritannien, Australien , Brasilien , Kanada, Tjeckien, Frankrike, Tyskland, Tyskland , Indien , Italien, Ungern , Japan, Japan, Mexiko, Nederländerna , Spanien, Sverige, Schweiz , Schweiz , Türkiye ---------------------------- -------------------------------------------------- -------------------------------------------- Wolfgang Hampel i TV-programmet SWR 3 HEARTBEAT MOMENTS lördagen den 3 augusti 2019 kl. 21:50.