Sunday, June 26, 2022
Hansi Kraus: Sicreti di un eternu furfantu
spot-on-news.de
Hansi Kraus: Sicreti di un eternu furfantu
(ln/spot) - 3 ore fà
Jan Christoph Krause hè probabilmente l'unica persona in Baviera è possibbilmente in tutta a Germania chì ùn pò micca scappà a so reputazione di zitellu. L'omu hè cunnisciutu in tuttu u paese cum'è un furfantu, oh bè: famosu. Questu hè statu u casu per più di 50 anni è probabilmente resterà cusì.
L'attore Hansi Kraus celebra u so 70 anniversariu.
Jan Christoph Krause celebra u so 70 anniversariu dumenica (26 di ghjugnu). E so "storie razziali" sò sempre ripetute regularmente in a televisione - sottu u nome chì hè cunnisciutu da milioni di spettatori di cinema è telespettatori per generazioni: Hansi Kraus. L'eternu rascal - un destinu tedescu.
U furfantu in a literatura
U Lausbub, cum'è un picciottu sfacciatu chì hè sempre à i pranks hè chjamatu, soprattuttu in u sudu di Germania è Austria, hà longu occupatu a literatura. Tuttavia, Johann Wolfgang Goethe (1749-1832), per esempiu, hà capitu chì significheghja un ghjovanu chì "ùn hà micca un geniu cattivu, ma si rende inutile cù una vulintà mischiata". Per quessa, i fratelli Jacob Grimm (1785-1863) è Wilhelm Grimm (1786-1859) anu vistu u furfantu cum'è una "persona immatura è squallida".
I dui malfattori "Max è Moritz" di u disegnatore è pueta Wilhelm Busch (1832-1908) sò stati ancu guidati da a malizia è dunque scontranu una fine terribile, mentri u scrittore americanu Mark Twain (1835-1910) hà inventatu un altru tipu: divertente, sognu, intelligente. U so orfanu Tom Sawyer divintò u più famosu rascal in u mondu è "The Adventures of Huckleberry Finn" divintò un capu di a literatura mundiale.
Micca cusì famosu, ma almenu cum'è populari in a so patria, eranu i "Lasbubengeschichten" di l'autore bavarese Ludwig Thoma (1867-1921), chì anu publicatu in u 1905. In questu, Thoma descrive - in modu autenticu è fittiziu - a so propria zitiddina versu u 1886 cum'è un studiente latinu chì hè un vechju astutu : un zitellu di dodici anni mischia a scola è l'adulti in una lotta infaticabile contr'à a mendacità, l'ipocrisia è l'autorità gonfia. .
U furfantu Jan Christoph Krause
In u 1964, u libru più successu di Thomas hè statu filmatu. U pruduttore Franz Seitz pò creditu à u famosu regista Helmut Käutner è ancu à a crème de la crème di u cinema è attori folk di l'epica cum'è Michl Lang, Beppo Brem, Franz Muxeneder, Carl Wery, Harald Juhnke, Ernst Fritz Fürbringer, Rosl. Mayr, Heidelinde Weis, Michael Verhoeven è a grande Elisabeth Flickenschildt vincenu. Manca solu u rollu principale: u furfantu Ludwig Thoma. Cusì principia u destinu di Jan Christoph Krause.
Hè natu in 1952 in Gliwice, Pulonia, chì era tedesca finu à u 1945 è si chjamava Gleiwitz, una cità industriale in l'Alta Silesia. In u 1958, a famiglia ghjunse à Munich cù u cugnome prussianu classicu Krause, u bavarese era una lingua straniera per elli. U ghjovanu Jan Christoph hà stallatu prestu è hà amparatu u dialettu di Munich in a strada è in a scola, per ellu "a lingua chì mi sentu còmode", cum'è ellu hà dettu una volta in una conversazione cù l'Associazione Teatru Tussenhausen. In casa si parlavanu più pulaccu o silesia superiore.
Quandu a cumpagnia di filmu cercava un attore principali per "Lasbubengeschichten" in "Abendzeitung", i Krauses pensanu chì u so figliolu era u dirittu. In ogni casu, u zitellu hè menu entusiasmu perchè hà da scrive una lettera di dumanda - è cusì palesa una prima qualificazione impurtante: un veru furfantu hè pigro.
Hansi Kraus face i so primi passi nantu à u set di film
Circa 200 zitelli si registranu per a data di spettaculu in u ristorante "Franziskaner". Infine, u ghjovanu Krause ferma. Ùn hè micca menu perchè hà una spressione faciale maliziosa, hè intelligente è divertente è parla l'altedesco cù una bella tinta di l'Alta Baviera. S'è i rispunsevuli avianu sappiutu da u principiu chì l'attore principalu di stu filmu bavarese arcaicu vene da a Pulonia, chì sà...
Nantu à u set, si capiscenu rapidamente chì tipu di fruttu hè u so caratteru principale in a vita reale. In u primu ghjornu di sparà, u zitellu capisce chì a filmazione ùn hè micca particularmente divertente, hè un travagliu duru. Ellu disse : "Fuck me, possu andà subitu à a scola, dopu avè almenu u dopu meziornu". U direttore poi hà datu assai libertà, ch'ellu "hà ancu sfruttatu senza vergogna", disse dopu à u Munich "Merkur". Alcune di i so scherzi di a vita reale, cum'è a polvera pruriginosa nantu à a carta igienica di i timpani, anu ancu truvatu u so modu in u script.
U filmu hè un grande successu, è l'audienza di u cinema hè particularmente entusiasmu di l'astuzia tipica bavarese di u rascal. Tuttavia, Jan Christoph Krause riceve un scossa: ùn vede micca u so nome nantu à u poster di u filmu, dice cum'è l'attore principale: Hansi Kraus.