Tuesday, March 30, 2021

Das Häschen und die Pflicht av Wolfgang Hampel, författare till bestsellern Satire ist mein Lieblingstier ( Satiren är mitt favoritdjur )

Kaninen och tullarna Copyright 2021 av Wolfgang Hampel Alla rättigheter förbehållna -------------------------------------------------------------------------------------------------- Den söta lilla påskharen visar oss i dag sin långa näsa, "och slutar bara att fungera.., eftersom han känner sig så ensam. Vi hör kaninen gnälla om och om igen: "När kommer de äntligen att vaccinera mig? Har de ingen skam? Krisen lamslår allting. Det förstör mitt humör, Jag känner inte för att färga ägg, vill åka till Mallorca - måste härifrån. Påsken är inställd." Alla kan berömma kaninen. Han sköt upp resan och gav oss det vackraste ägget, påsksolen skiner klart och tydligt. Och diktens moral: Kaninen gör alltid sin plikt - många andra gör det tyvärr inte.......................... Glad påsk! Wolfgang Hampel ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Satiren är mitt favoritdjur ( Satiren är mitt favoritdjur ) av Wolfgang Hampel. USA , Storbritannien , Australien , Kanada , Tjeckien, Frankrike , Tyskland , Ungern , Italien, Japan , Mexiko , Polen , Rumänien , Slovakiska republiken , Spanien , Sverige , Nederländerna . och Turkiet . -------------------------------------------------- -------------------------------------- Wolfgang Hampel i TV-programmet HERZSCHLAG-MOMENTE på SWR 3 lördag 3 augusti 2019 kl. 21.50.