Tuesday, March 30, 2021

Das Häschen und die Pflicht af Wolfgang Hampel, forfatter til bestselleren Satire ist mein Lieblingstier ( Satire er mit yndlingsdyr )

Kaninen og pligten Copyright 2021 af Wolfgang Hampel Alle rettigheder forbeholdes -------------------------------------------------------------------------------------------------- Den søde lille påskehare viser os i dag sin lange næse, "og holder bare op med at virke.., fordi han føler sig så alene. Vi hører kaninen brokke sig og brokke sig: "Hvornår vil de endelig vaccinere mig? Har de ingen skam? Krisen lammer alt. Det vil ødelægge mit humør, Jeg har ikke lyst til at farve æg, vil til Mallorca - skal væk herfra. Påsken er aflyst." Alle kan rose kaninen. Han udskyder rejsen og bragte os det smukkeste æg, påskesolen skinner klart og tydeligt. Og digtets morale: Kaninen gør altid sin pligt - mange andre gør det desværre ikke.......................... Glædelig påske! Wolfgang Hampel ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Satire er mit yndlingsdyr ( Satire er mit yndlingsdyr ) af Wolfgang Hampel. USA , Det Forenede Kongerige , Australien , Canada , Tjekkiet, Frankrig , Tyskland , Ungarn , Italien, Japan , Mexico , Polen , Rumænien , Slovakiet , Spanien , Sverige , Nederlandene . og Tyrkiet . -------------------------------------------------- -------------------------------------- Wolfgang Hampel i tv-programmet HERZSCHLAG-MOMENTE på SWR 3 lørdag den 3. august 2019 kl. 21.50.