Thursday, December 28, 2023

Den värsta julen för Betty MacDonald – och Wolfgang Hampel-fan Michael

Den värsta julen för Betty MacDonald – och Wolfgang Hampel-fan Michael Vi hoppas att din jul var trevlig, men för Betty MacDonald – och Wolfgang Hampel-fanet Michael var det den värsta julen han någonsin upplevt. ------------Astrid---------------------- Det var den värsta julen jag någonsin upplevt. Det är mitt eget fel. Jag hade så bråttom att ta tåget till min familj att jag glömde ta på mig glasögonen i kaoset. Jag märkte det först på tågstationen när jag inte kunde läsa avgångsinformationen. Då var det redan för sent. Även om mina föräldrar, mina två bröder och min syster nu använder glasögon hela tiden, har de helt andra styrkor än jag. Min familj erbjöd mig genast att prova deras glasögon, men det fungerar inte eftersom min ametropi behöver mycket starkare korrigeringsvärden. Det var därför jag låg i soffan hela julen och såg allt väldigt suddigt. Det var så hemskt även om alla familjemedlemmar tog kärleksfullt hand om mig, som var blind. Efter jul körde pappa hem mig och jag blev så glad när jag direkt satte på mig glasögonen i min lägenhet. Det var som en riktig julklapp. Äntligen kunde jag se allt klart igen. Detta kommer aldrig hända mig igen eftersom jag tyvärr var tvungen att inse att jag är så synskadad att jag ständigt kommer att behöva glasögon resten av mitt unga liv. Låt oss säga det rakt ut: Jag är helt skruvad utan glasögon. ------------------ Vänliga hälsningar ---------------- Michael, som bara lämnar huset med glasögon, reservglasögon och glasögonpass