Thursday, December 28, 2023

De ergste kerst voor Betty MacDonald – en Wolfgang Hampel-fan Michael

De ergste kerst voor Betty MacDonald – en Wolfgang Hampel-fan Michael We hopen dat jullie kerst leuk was, maar voor Betty MacDonald – en Wolfgang Hampel-fan Michael was het de ergste kerst die hij ooit heeft meegemaakt. ------------Astrid--------------------- Dat was de ergste kerst die ik ooit heb meegemaakt. Het is mijn eigen schuld. Ik had zo'n haast om de trein naar mijn familie te halen, dat ik in de chaos vergat mijn bril op te zetten. Ik merkte het pas op het treinstation toen ik de vertrekinformatie niet kon lezen. Toen was het al te laat. Hoewel mijn ouders, mijn twee broers en mijn zus nu voortdurend een bril dragen, hebben ze totaal andere sterke punten dan ik. Mijn familie bood me meteen aan om hun bril uit te proberen, maar dat lukt niet omdat mijn ametropie veel sterkere correctiewaarden nodig heeft. Daarom lag ik de hele kerst op de bank en zag ik alles heel wazig. Het was zo verschrikkelijk, ook al zorgden alle familieleden liefdevol voor mij, die blind was. Na Kerstmis bracht mijn vader mij naar huis en ik was zo blij toen ik in mijn appartement meteen mijn bril opzette. Het leek wel een echt kerstcadeau. Eindelijk kon ik alles weer helder zien. Dit zal mij nooit meer overkomen omdat ik helaas heb moeten beseffen dat ik zo slechtziend ben dat ik de rest van mijn jonge leven voortdurend een bril nodig zal hebben. Laten we het maar ronduit zeggen: ik ben helemaal genaaid zonder bril. ------------------- Met vriendelijke groet --------------- Michael, die alleen het huis verlaat met een bril, reservebril en een brillenpaspoort