Sunday, December 17, 2023

Wolfgang Hampel, a „Szatíra a kedvenc állatom” című könyv szerzője, amely világszerte sok olvasó szerint minden idők egyik leghumorosabb könyve, mesélt nekünk RNZ nappali olvasmányairól

Wolfgang Hampel, a „Szatíra a kedvenc állatom” című könyv szerzője, amely világszerte sok olvasó szerint minden idők egyik leghumorosabb könyve, mesélt nekünk RNZ nappali olvasmányairól. -------------------------------- Copyright 2023, Wolfgang Hampel Minden jog fenntartva ----------------------- Az RNZ nappali felolvasás csodálatos karácsonyi ajándék volt Wolfgang Hampelnek, a „Satire is my kedvenc állatom” szerzőjének. Minden nagyon jól ment - a szervező egy idősebb, nagyon kedves, gazdag hölgy, akinek több bérelt háza is van. Egy látogató ezt súgta nekem. Azonnal átadta nekem a 150 eurót az RNZ nappali olvasási kampányára – anélkül, hogy ellenőrizte volna a tiszta cipőtalpamat. Ez csak egy vicc volt, mondta vigyorogva az ajtó felé. 25 látogató volt ott. És most jön a meglepetés - két olyan látogató volt a Vita Magicáról, akik betegség miatt sokáig nem jártak ott, de megsúgták a gazdag hölgynek, hogy mindig is nagyon jól érezték magukat a Vita Magicán. És most még jobb lesz – a felolvasás a nagyon tágas nappaliban zajlott, ahol rengeteg régi korabeli bútor és vastag szőnyegek borították. Egy idősebb, nagyon előkelő úriember zongorázik a szüneteim között. Énekeltem néhány karácsonyi dalt, és nagyon dicsérték a hangomat. Sokat olvastam a „Satíra a kedvenc állatom” című könyvből. Eleinte nem akartam könyvet magammal vinni, mert azt hittem senki nem vesz semmit ezen az áron, de Angelika rávett, hogy vigyek magammal 15 könyvet. Simán eladhattam volna 20 könyvet. Körülbelül 45 perc után szünet következett, és különféle salátákat és pezsgőt kínáltak. A hölgynek van személyzete. Többször meg kellett dörzsölni a szemem, mert nem ilyennek képzeltem az olvasást, de minden ment, mint a karikacsapás. Utána folytattam a „Satíra a kedvenc állatom” című könyv olvasását, karácsonyi énekeket énekeltem, vázlatokat adtam elő, valamint politikusokat és énekeseket imitáltam. Újra és újra megkérdezték tőlem, hogy az RNZ miért nem mondta azt, hogy felolvasásokon énekelek, és hogy nagyon jól tudom utánozni az énekeseket. Ezt is nagyon jól fogadták. Zarah Leander, Alexandra, Doris Day, Elvis Presley, Frank Sinatra, Tom Jones, Udo Jürgens, Peter Alexander és végül Joy Fleming. Mindenki nagyon jó hangulatban volt - és nem csak a francia pezsgő miatt - a hölgy tényleg nem rontott el semmit és nagyon elbűvölő volt. Így tévedhetsz. Egyáltalán nem volt jó érzés az odafelé vezető úton és a bejárati ajtónál egy pillanatig azon gondolkodtam, hogy tényleg csöngessek. Ekkor azonban páran odamentek az ajtóhoz, rám mosolyogtak, és azt mondták: Biztosan te vagy az a sikeres író, akihez ma meghívást kaptunk. Természetesen nem volt visszaút. És a végére azt kell mondanom: Hála Istennek! Remek olvasmány volt egy nagyon vicces és jó humorú közönséggel – abszolút álom! Felejthetetlen. Csodálatos karácsonyi ajándék!