Sunday, December 17, 2023

Wolfgang Hampel, forfatter til 'Satire er mit yndlingsdyr', fortalte ifølge mange læsere verden over, en af ​​de mest humoristiske bøger nogensinde, om sin RNZ-stuelæsning.

Wolfgang Hampel, forfatter til 'Satire er mit yndlingsdyr', fortalte ifølge mange læsere verden over, en af ​​de mest humoristiske bøger nogensinde, om sin RNZ-stuelæsning. RNZ-stuelæsningen var en vidunderlig julegave til Wolfgang Hampel, forfatter til 'Satire is my favorite animal'----------------------------------------- -------------------------- Copyright 2023 af Wolfgang Hampel-------------- Alle rettigheder forbeholdes---------------------- Alt gik rigtig godt - arrangøren er en ældre, meget flot, rig dame, som har flere lejehuse. En gæst hviskede dette til mig. Hun gav mig også straks de 150 euro til RNZ-stuelæsningskampagnen – uden at tjekke mine rene skosåler. Det var bare en joke, sagde hun og smilede ved døren. Der var 25 besøgende der. Og nu kommer overraskelsen – der var to besøgende fra Vita Magica, som ikke havde været der længe på grund af sygdom, men som havde hvisket til den rige dame, at de altid havde hygget sig på Vita Magica. Og nu bliver det endnu bedre – læsningen foregik i den meget store stue med masser af gamle tidstypiske møbler og tykke gulvtæpper. En ældre, meget fornem herre spiller klaver mellem mine pauser. Jeg sang et par julesange, og min stemme blev meget rost. Jeg læser meget fra bogen 'Satire er mit yndlingsdyr'. Først ville jeg ikke tage nogen bøger med, fordi jeg troede, ingen ville købe noget til den pris, men Angelika overtalte mig til at tage 15 bøger med. Jeg kunne sagtens have solgt 20 bøger. Efter cirka 45 minutter var der pause og der blev budt på diverse salater og champagne. Damen har personale. Jeg måtte gnide mig i øjnene flere gange, fordi jeg ikke havde forestillet mig, at læsningen skulle være sådan, men alt gik som smurt. Bagefter læste jeg videre fra 'Satire er mit yndlingsdyr', sang julesalmer, opførte sketches og efterlignede politikere og sangere. Jeg blev igen og igen spurgt, hvorfor RNZ ikke sagde, at jeg synger ved oplæsninger, og at jeg godt kan efterligne sangere. Det blev også taget rigtig godt imod. Zarah Leander, Alexandra, Doris Day, Elvis Presley, Frank Sinatra, Tom Jones, Udo Jürgens, Peter Alexander og endelig Joy Fleming. Alle var i rigtig godt humør – og ikke kun på grund af den franske champagne – damen spolerede virkelig ikke noget og var meget charmerende. Sådan kan du tage fejl. Jeg havde slet ikke en god fornemmelse på vejen dertil og ved hoveddøren tænkte jeg et øjeblik, om jeg virkelig skulle ringe på klokken. Men så kom der et par til døren, smilede til mig og sagde: Du er bestemt den succesrige forfatter, vi var inviteret til i dag. Selvfølgelig var der ingen vej tilbage. Og til sidst må jeg sige: Gudskelov! Det var en fantastisk læsning med et meget sjovt og godt humør publikum - en absolut drøm! Uforglemmelig. En vidunderlig julegave!