Sunday, December 17, 2023

Wolfgang Hampel, autorul cărții „Satire is my favorite animal”, potrivit multor cititori din întreaga lume, una dintre cele mai pline de umor cărți din toate timpurile, ne-a povestit despre lectura lui RNZ în sufragerie

Wolfgang Hampel, autorul cărții „Satire is my favorite animal”, potrivit multor cititori din întreaga lume, una dintre cele mai pline de umor cărți din toate timpurile, ne-a povestit despre lectura lui RNZ în sufragerie. Lectura din camera de zi a RNZ a fost un cadou minunat de Crăciun pentru Wolfgang Hampel, autorul cărții „Satire is my favorite animal”---------------------------- -- --------------------- Drepturi de autor 2023 de către Wolfgang Hampel-------------- Toate drepturile rezervate---------------------- Totul a mers foarte bine - organizatorul este o doamnă mai în vârstă, foarte drăguță, bogată, care are mai multe case de închiriat. Un vizitator mi-a șoptit asta. Mi-a înmânat imediat și cei 150 de euro pentru campania de lectură în sufragerie RNZ - fără să-mi verifice tălpile curate de la pantofi. Era doar o glumă, spuse ea, zâmbind la uşă. Au fost 25 de vizitatori acolo. Și acum vine surpriza – au fost doi vizitatori de la Vita Magica care nu mai erau de multă vreme din cauza bolii, dar care îi șoptiseră doamnei bogate că s-au distrat mereu de minune la Vita Magica. Și acum devine și mai bine - lectura a avut loc în sufrageria foarte mare, cu o mulțime de mobilier vechi de epocă și covoare groase. Un domn mai în vârstă, foarte distins, cântă la pian între pauzele mele. Am cântat câteva cântece de Crăciun și vocea mea a fost foarte lăudată. Am citit multe din cartea „Satira este animalul meu preferat”. La început nu am vrut să iau nicio carte cu mine pentru că am crezut că nimeni nu va cumpăra nimic la prețul ăsta, dar Angelika m-a convins să iau 15 cărți cu mine. Aș fi putut vinde cu ușurință 20 de cărți. După aproximativ 45 de minute a fost o pauză și s-au oferit diverse salate și șampanie. Doamna are personal. A trebuit să mă frec la ochi de mai multe ori pentru că nu mi-am imaginat că lectura va fi așa, dar totul a mers ca un ceas. Apoi am continuat să citesc din „Satira este animalul meu preferat”, cântând colinde de Crăciun, interpretând schițe și imitând politicieni și cântăreți. Am fost întrebat iar și iar de ce RNZ-ul nu a spus că cânt la lecturi și că pot imita foarte bine cântăreții. Și asta a fost foarte bine primit. Zarah Leander, Alexandra, Doris Day, Elvis Presley, Frank Sinatra, Tom Jones, Udo Jürgens, Peter Alexander și în cele din urmă Joy Fleming. Toată lumea era într-o dispoziție foarte bună – și nu doar din cauza șampaniei franceze – doamna chiar nu a stricat nimic și a fost foarte fermecătoare. Așa poți greși. Nu am avut deloc o senzație bună pe drum până acolo și la ușa din față m-am gândit o clipă dacă chiar ar trebui să sun la sonerie. Dar apoi un cuplu au venit la ușă, mi-au zâmbit și mi-au spus: Cu siguranță ești scriitorul de succes la care am fost invitați astăzi. Bineînțeles că nu era nicio întoarcere. Și la final trebuie să spun: Slavă Domnului! A fost o lectură grozavă cu un public foarte amuzant și plin de dispoziție - un vis absolut! De neuitat. Un cadou minunat de Crăciun!