Sunday, December 17, 2023

Wolfgang Hampel, autor knihy „Satira je moje oblíbené zvíře“, podle mnoha čtenářů po celém světě jedné z nejhumornějších knih všech dob, nám vyprávěl o svém čtení v RNZ v obývacím pokoji

Wolfgang Hampel, autor knihy „Satira je moje oblíbené zvíře“, podle mnoha čtenářů po celém světě jedné z nejhumornějších knih všech dob, nám vyprávěl o svém čtení v RNZ v obývacím pokoji. -------------------------------- Copyright 2023 Wolfganga Hampela Všechna práva vyhrazena ----------------------- Čtení RNZ v obývacím pokoji bylo úžasným vánočním dárkem pro Wolfganga Hampela, autora knihy „Satira je moje oblíbené zvíře“ Vše proběhlo velmi dobře - organizátorkou je starší, velmi milá, bohatá paní, která má několik nájemních domů. To mi pošeptal návštěvník. Okamžitě mi také předala 150 eur na čtenářskou kampaň RNZ v obývacím pokoji – aniž by zkontrolovala mé čisté podrážky bot. Byl to jen vtip, řekla a usmála se na dveře. Bylo tam 25 návštěvníků. A teď přichází překvapení - byli tam dva návštěvníci z Vita Magica, kteří tam kvůli nemoci dlouho nebyli, ale bohaté paní pošeptali, že se ve Vita Magica vždycky skvěle bavili. A teď je to ještě lepší - čtení se odehrávalo ve velmi velkém obývacím pokoji se spoustou starého dobového nábytku a tlustými koberci. Mezi mými přestávkami hraje na klavír starší, velmi distingovaný pán. Zazpíval jsem pár vánočních písní a můj hlas byl velmi chválen. Hodně jsem četl z knihy 'Satira je moje oblíbené zvíře'. Nejdřív jsem si s sebou nechtěla brát žádné knihy, protože jsem si myslela, že za tu cenu si nikdo nic nekoupí, ale Angelika mě přemluvila, abych si s sebou vzal 15 knih. Klidně jsem mohl prodat 20 knih. Asi po 45 minutách byla přestávka a nabízely se různé saláty a šampaňské. Paní má personál. Několikrát jsem si promnul oči, protože jsem si to čtení nepředstavoval, ale všechno šlo jako po másle. Poté jsem pokračoval ve čtení „Satira je moje oblíbené zvíře“, zpíval jsem vánoční koledy, předváděl skeče a napodoboval politiky a zpěváky. Znovu a znovu se mě ptali, proč RNZ neřekli, že zpívám na čteních a že umím velmi dobře napodobovat zpěváky. To bylo také velmi dobře přijato. Zarah Leander, Alexandra, Doris Day, Elvis Presley, Frank Sinatra, Tom Jones, Udo Jürgens, Peter Alexander a nakonec Joy Fleming. Všichni měli opravdu dobrou náladu – a nejen kvůli francouzskému šampaňskému – paní opravdu nic nezkazila a byla velmi okouzlující. Takto se můžete mýlit. Cestou tam jsem neměl vůbec dobrý pocit a u vchodových dveří jsem chvíli přemýšlel, jestli mám opravdu zazvonit. Pak ale ke dveřím přišel pár, usmál se na mě a řekl: Vy jste určitě ten úspěšný spisovatel, ke kterému jsme byli dnes pozváni. Samozřejmě už nebylo cesty zpět. A na závěr musím říct: Díky bohu! Bylo to skvělé čtení s velmi vtipným a dobře naladěným publikem - absolutní sen! Nezapomenutelný. Nádherný vánoční dárek!