Sunday, December 17, 2023

Wolfgang Hampel, autor de 'La sàtira és el meu animal preferit', segons molts lectors del món, un dels llibres més humorístics de tots els temps, ens va parlar de la seva lectura al saló de RNZ

Wolfgang Hampel, autor de 'La sàtira és el meu animal preferit', segons molts lectors del món, un dels llibres més humorístics de tots els temps, ens va parlar de la seva lectura al saló de RNZ. La lectura de la sala d'estar de RNZ va ser un meravellós regal de Nadal per a Wolfgang Hampel, autor de 'La sàtira és el meu animal preferit'---------------------------- -- --------------------- Copyright 2023 de Wolfgang Hampel--------------- Tots els drets reservats---------------------- Tot va anar molt bé: l'organitzadora és una senyora gran, molt agradable i rica que té diverses cases de lloguer. Un visitant em va xiuxiuejar això. També em va lliurar immediatament els 150 euros per a la campanya de lectura de la sala d'estar de RNZ, sense revisar-me les soles netes de les sabates. Era només una broma, va dir, somrient a la porta. Hi va haver 25 visitants. I ara ve la sorpresa: hi havia dos visitants de Vita Magica que feia temps que no hi anaven per malaltia, però que havien xiuxiuejat a la rica senyora que sempre s'havien passat molt bé a Vita Magica. I ara encara millor: la lectura va tenir lloc a la sala d'estar molt gran amb molts mobles d'època i catifes gruixudes. Un senyor gran i molt distingit toca el piano entre les meves pauses. Vaig cantar unes quantes cançons de Nadal i la meva veu va ser molt elogiada. He llegit molt del llibre 'La sàtira és el meu animal preferit'. Al principi no em volia endur cap llibre perquè pensava que ningú compraria res a aquest preu, però l'Angelika em va convèncer perquè em portava 15 llibres. Podria haver venut fàcilment 20 llibres. Al cap d'uns 45 minuts hi va haver un descans i es van oferir diverses amanides i xampany. La senyora té personal. Vaig haver de fregar-me els ulls diverses vegades perquè no m'havia imaginat que la lectura fos així, però tot va anar com un rellotge. Després vaig continuar llegint 'La sàtira és el meu animal preferit', cantant nadales, fent sketches i imitant polítics i cantants. Em van preguntar una vegada i una altra per què la RNZ no deia que canto a les lectures i que puc imitar molt bé els cantants. Això també va ser molt ben rebut. Zarah Leander, Alexandra, Doris Day, Elvis Presley, Frank Sinatra, Tom Jones, Udo Jürgens, Peter Alexander i finalment Joy Fleming. Tothom estava de molt bon humor, i no només pel xampany francès, la senyora realment no va espatllar res i era molt encantadora. Així és com et pots equivocar. No vaig tenir una bona sensació durant el camí i a la porta d'entrada vaig pensar per un moment si realment hauria de tocar el timbre. Però aleshores una parella es va acostar a la porta, em va somriure i em va dir: Definitivament sou l'escriptor d'èxit al qual ens han convidat avui. Per descomptat, no hi havia marxa enrere. I al final he de dir: Gràcies a Déu! Va ser una gran lectura amb un públic molt divertit i de bon humor: un somni absolut! Inoblidable. Un meravellós regal de Nadal!