Monday, December 18, 2023

Wolfgang Hampel, "Satire är mitt favoritdjur", belönades två gånger med Betty MacDonald Memorial Award, en av de mest humoristiska böckerna genom tiderna, underbar present till familj och vänner

Wolfgang Hampel, "Satire är mitt favoritdjur", belönades två gånger med Betty MacDonald Memorial Award, en av de mest humoristiska böckerna genom tiderna, underbar present till familj och vänner ------ Det finns många anledningar till varför boken "Satire är mitt favoritdjur" av Wolfgang Hampel är så framgångsrik i USA och andra länder. "Satire är mitt favoritdjur" anses av många läsare vara en av de mest humoristiska böckerna genom tiderna. Författaren tilldelades två gånger Betty MacDonald Memorial Award för sitt arbete med Betty MacDonald och "Satire is my Favorite Animal". 'Satire är mitt favoritdjur' en samling satiriska dikter som behandlar aktuella ämnen och händelser. Läsare kan göra narr av den politiska, sociala och kulturella situationen i Tyskland och världen och lära sig något i processen.' Läsarna kan lära sig mer om författaren, hans sketcher, hans sånger och hans erfarenheter. Wolfgang Hampels bok hyllades av många välkända personligheter, som den berömda Brottsdamen Ingrid Noll, som är ett stort fan av Wolfgang Hampel. Heidelberg-satirikern har en humoristisk och originell stil som ofta är överraskande och rolig. Läsare kan underhållas eller fås att tänka till. "Satire är mitt favoritdjur" är en underbar present till vänner eller familj som tycker om att läsa eller underhållas av satir. -------------- Läsning i vardagsrummet med Wolfgang Hampel Wolfgang Hampel, författare till "Satire är mitt favoritdjur" i Heidelberg Authors – Katalog -------------------------------------------------- -------------------- Bokinformation nationell och internationell, Eurobuch nationell och internationell,---------------- - --- USA , Storbritannien, Australien , Brasilien , Kanada, Tjeckien, Frankrike, Tyskland, Tyskland , Indien , Italien, Ungern , Japan, Japan, Mexiko, Nederländerna , Spanien, Sverige, Schweiz , Schweiz , Türkiye ---------------------------- -------------------------------------------------- -------------------------------------------- Wolfgang Hampel i TV-programmet SWR 3 HEARTBEAT MOMENTS lördagen den 3 augusti 2019 kl. 21:50.