Sunday, December 17, 2023

Wolfgang Hampel, autor knihy „Satira je moje obľúbené zviera“, ktorá je podľa mnohých čitateľov na celom svete jednou z najhumornejších kníh všetkých čias, nám povedal o svojom čítaní v obývačke RNZ

Wolfgang Hampel, autor knihy „Satira je moje obľúbené zviera“, ktorá je podľa mnohých čitateľov na celom svete jednou z najhumornejších kníh všetkých čias, nám povedal o svojom čítaní v obývačke RNZ. Čítanie RNZ v obývačke bolo úžasným vianočným darčekom pre Wolfganga Hampela, autora knihy „Satira je moje obľúbené zviera“--------------------------- -- --------------------- Copyright 2023 od Wolfganga Hampela-------------- Všetky práva vyhradené---------------------- Všetko prebehlo veľmi dobre – organizátorkou je staršia, veľmi milá, bohatá pani, ktorá má viacero požičovní. Toto mi pošepkal návštevník. Okamžite mi odovzdala aj tých 150 eur na kampaň na čítanie RNZ v obývačke – bez toho, aby mi skontrolovala čisté podrážky topánok. Bol to len vtip, povedala a uškrnula sa pri dverách. Bolo tam 25 návštevníkov. A teraz prichádza prekvapenie – z Vita Magica boli dvaja návštevníci, ktorí tam dlho neboli pre chorobu, no bohatej panej pošepkali, že sa vo Vita Magica vždy dobre zabávali. A teraz je to ešte lepšie – čítanie sa odohrávalo vo veľmi veľkej obývačke s množstvom starého dobového nábytku a hrubými kobercami. Medzi mojimi prestávkami hrá na klavíri starší, veľmi distingvovaný pán. Zaspieval som niekoľko vianočných piesní a môj hlas bol veľmi chválený. Veľa som čítal z knihy „Satira je moje obľúbené zviera“. Najprv som si so sebou nechcela brať žiadne knihy, pretože som si myslela, že za tú cenu si nikto nič nekúpi, no Angelika ma prehovorila, aby som si so sebou zobrala 15 kníh. Pokojne som mohol predať 20 kníh. Asi po 45 minútach bola prestávka a ponúkali sa rôzne šaláty a šampanské. Pani má personál. Niekoľkokrát som si musela pretierať oči, pretože som si čítanie takto nepredstavovala, no všetko išlo ako po masle. Potom som pokračoval v čítaní knihy „Satira je moje obľúbené zviera“, spieval som vianočné koledy, predvádzal skeče a napodobňoval politikov a spevákov. Znovu a znovu sa ma pýtali, prečo RNZ nepovedali, že spievam na čítaniach a že viem veľmi dobre napodobňovať spevákov. To bolo tiež veľmi dobre prijaté. Zarah Leander, Alexandra, Doris Day, Elvis Presley, Frank Sinatra, Tom Jones, Udo Jürgens, Peter Alexander a nakoniec Joy Fleming. Všetci mali naozaj dobrú náladu – a nielen vďaka francúzskemu šampanskému – pani naozaj nič nepokazila a bola veľmi šarmantná. Takto sa môžete mýliť. Cestou tam som nemal vôbec dobrý pocit a pri vchodových dverách som chvíľu rozmýšľal, či mám naozaj zazvoniť. Potom však k dverám prišiel pár, usmial sa na mňa a povedal: Vy ste určite ten úspešný spisovateľ, ku ktorému sme boli dnes pozvaní. Samozrejme už nebolo cesty späť. A na záver musím povedať: Vďaka Bohu! Bolo to skvelé čítanie s veľmi vtipným a dobre naladeným publikom - absolútny sen! Nezabudnuteľné. Nádherný vianočný darček!