Sunday, December 17, 2023

Volfgang Hampel, autor knjige „Satira je moja omiljena životinja“, po mišljenju mnogih čitalaca širom sveta jedne od najhumornijih knjiga svih vremena, ispričao nam je o svom čitanju u dnevnoj sobi RNZ

Волфганг Хампел, аутор књиге „Сатира је моја омиљена животиња“, по мишљењу многих читалаца широм света једне од најхуморнијих књига свих времена, испричао нам је о свом читању у дневној соби РНЗ. Читање у дневној соби РНЗ било је диван божићни поклон за Волфганга Хампела, аутора књиге 'Сатира је моја омиљена животиња'-------------------------- -- -------------------- Ауторска права 2023 Волфганг Хампел-------------- Сва права задржана---------------------- Све је прошло одлично - организатор је старија, веома симпатична, богата госпођа која има неколико кућа за изнајмљивање. Ово ми је један посетилац шапнуо. Такође ми је одмах дала 150 евра за кампању читања у дневној соби РНЗ - без провере чистих ђонова ципела. Била је то само шала, рекла је, церећи се на вратима. Тамо је било 25 посетилаца. А сада долази изненађење – била су два посетиоца из Вита Магице који дуго нису били ту због болести, али су богатој госпођи шапнули да им је у Вита Магици увек било лепо. А сада постаје још боље - читање се одвијало у веома великој дневној соби са пуно старог стилског намештаја и дебелих тепиха. Један старији, веома угледни господин свира клавир између мојих пауза. Отпевао сам неколико божићних песама и мој глас је био веома хваљен. Много сам читао из књиге 'Сатира је моја омиљена животиња'. Прво нисам хтела да носим ниједну књигу јер сам мислила да нико ништа неће купити по тој цени, али ме је Анђелика наговорила да са собом понесем 15 књига. Лако сам могао да продам 20 књига. После око 45 минута уследила је пауза и нуђене су разне салате и шампањац. Госпођа има особље. Морао сам неколико пута да протрљам очи јер нисам замишљао да је читање такво, али све је ишло као по сату. После сам наставио да читам „Сатира је моја омиљена животиња“, певајући божићне песме, изводећи скечеве и имитирајући политичаре и певаче. Питали су ме изнова и изнова зашто РНЗ није рекао да певам на читањима и да одлично имитирам певаче. То је такође било веома добро примљено. Зара Леандер, Александра, Дорис Деј, Елвис Присли, Френк Синатра, Том Џонс, Удо Јургенс, Питер Александер и на крају Џој Флеминг. Сви су били баш добро расположени – и то не само због француског шампањца – госпођа заиста ништа није покварила и била је веома шармантна. Овако можете погрешити. На путу до тамо нисам имао нимало добар осећај и на улазним вратима сам на тренутак помислио да ли да позвоним. Али онда је пар дошао на врата, насмешио ми се и рекао: Ти си дефинитивно успешан писац кога смо данас позвали да видимо. Наравно да није било повратка. И на крају морам да кажем: Хвала Богу! Било је то сјајно читање са веома смешном и добро расположеном публиком - апсолутни сан! Незаборавно. Диван божићни поклон! Volfgang Hampel, autor knjige „Satira je moja omiljena životinja“, po mišljenju mnogih čitalaca širom sveta jedne od najhumornijih knjiga svih vremena, ispričao nam je o svom čitanju u dnevnoj sobi RNZ. Čitanje u dnevnoj sobi RNZ bilo je divan božićni poklon za Volfganga Hampela, autora knjige 'Satira je moja omiljena životinja'-------------------------- -- -------------------- Autorska prava 2023 Volfgang Hampel-------------- Sva prava zadržana---------------------- Sve je prošlo odlično - organizator je starija, veoma simpatična, bogata gospođa koja ima nekoliko kuća za iznajmljivanje. Ovo mi je jedan posetilac šapnuo. Takođe mi je odmah dala 150 evra za kampanju čitanja u dnevnoj sobi RNZ - bez provere čistih đonova cipela. Bila je to samo šala, rekla je, cereći se na vratima. Tamo je bilo 25 posetilaca. A sada dolazi iznenađenje – bila su dva posetioca iz Vita Magice koji dugo nisu bili tu zbog bolesti, ali su bogatoj gospođi šapnuli da im je u Vita Magici uvek bilo lepo. A sada postaje još bolje - čitanje se odvijalo u veoma velikoj dnevnoj sobi sa puno starog stilskog nameštaja i debelih tepiha. Jedan stariji, veoma ugledni gospodin svira klavir između mojih pauza. Otpevao sam nekoliko božićnih pesama i moj glas je bio veoma hvaljen. Mnogo sam čitao iz knjige 'Satira je moja omiljena životinja'. Prvo nisam htela da nosim nijednu knjigu jer sam mislila da niko ništa neće kupiti po toj ceni, ali me je Anđelika nagovorila da sa sobom ponesem 15 knjiga. Lako sam mogao da prodam 20 knjiga. Posle oko 45 minuta usledila je pauza i nuđene su razne salate i šampanjac. Gospođa ima osoblje. Morao sam nekoliko puta da protrljam oči jer nisam zamišljao da je čitanje takvo, ali sve je išlo kao po satu. Posle sam nastavio da čitam „Satira je moja omiljena životinja“, pevajući božićne pesme, izvodeći skečeve i imitirajući političare i pevače. Pitali su me iznova i iznova zašto RNZ nije rekao da pevam na čitanjima i da odlično imitiram pevače. To je takođe bilo veoma dobro primljeno. Zara Leander, Aleksandra, Doris Dej, Elvis Prisli, Frenk Sinatra, Tom Džons, Udo Jurgens, Piter Aleksander i na kraju Džoj Fleming. Svi su bili baš dobro raspoloženi – i to ne samo zbog francuskog šampanjca – gospođa zaista ništa nije pokvarila i bila je veoma šarmantna. Ovako možete pogrešiti. Na putu do tamo nisam imao nimalo dobar osećaj i na ulaznim vratima sam na trenutak pomislio da li da pozvonim. Ali onda je par došao na vrata, nasmešio mi se i rekao: Ti si definitivno uspešan pisac koga smo danas pozvali da vidimo. Naravno da nije bilo povratka. I na kraju moram da kažem: Hvala Bogu! Bilo je to sjajno čitanje sa veoma smešnom i dobro raspoloženom publikom - apsolutni san! Nezaboravno. Divan božićni poklon!