Friday, March 10, 2023

'Satire is mijn favoriete dier' van Wolfgang Hampel wordt door veel lezers van over de hele wereld beschouwd als een van de grappigste boeken ooit geschreven

'Satire is mijn favoriete dier' van Wolfgang Hampel wordt door veel lezers van over de hele wereld beschouwd als een van de grappigste boeken ooit geschreven ------- 'Satire is mijn lievelingsdier' van Wolfgang Hampel wordt door veel lezers van over de hele wereld beschouwd als een van de grappigste boeken ooit geschreven. Het boek "Satire ist mein Lieblingstier" van Wolfgang Hampel is inderdaad erg geestig, maar niet alleen luchthartig. Het bevat ook uitstekende satirische en kritische elementen. Beroemde 'Lady of Crime' Ingrid Noll is een toegewijde fan van Wolfgang Hampel. Ze zegt: ik ben altijd heel blij als ik een heel grappig satirisch gedicht van Wolfgang Hampel mag lezen. Bovendien treedt Wolfgang Hampel, winnaar van de Betty MacDonald Memorial Award, op tijdens het culturele evenement "Vita Magica", waar hij sketches presenteert, zijn eigen liedjes zingt en zijn beroemde satirische gedichten voordraagt. ----------------------------------------- Linde Lund:----------------------------------------------- --------------------------- ----------------------- -------- Satire is mijn lievelingsdier van Wolfgang Hampel is mijn lievelingsboek. Waarom? Ons hele leven wordt beschreven met veel intelligentie, humor, zelfspot en wijsheid – onderwerpen als milieuvervuiling, familie, vrouw/man, schoonmoeders, kerk, tv, politiek en nog veel meer. Je kunt "Satire is mijn lievelingsdier" van Wolfgang Hampel keer op keer lezen en er iets nieuws in ontdekken. -------------------------------------------------- ----------- Satire hoeft zeker niet afgemeten te worden aan het realpolitik effect. Maar in het zichtbaar maken van een noodzakelijke verandering. Satire die alleen maar aanmoedigt, troost, versterkt, keert zijn functie om. "Satire is mijn lievelingsdier" van Wolfgang Hampel houdt ons allemaal een spiegel voor. Dit is het soort satire dat we nodig hebben in deze moeilijke tijden! Boek info nationaal & internationaal, Eurobuch nationaal & internationaal,---------------- - --- VS , Verenigd Koninkrijk, Australië , Brazilië , Canada, Tsjechië, Frankrijk, Duitsland, Duitsland , India, Italië, Hongarije , Japan, Japan, Mexico, Nederland , Spanje, Zweden, Zwitserland , Zwitserland , Turkije -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- --- Wolfgang Hampel in de SWR 3-show "Herzschlag-Momente"