Friday, March 10, 2023

"Satire är mitt favoritdjur" av Wolfgang Hampel anses vara en av de roligaste böckerna som någonsin skrivits av många läsare från hela världen

"Satire är mitt favoritdjur" av Wolfgang Hampel anses vara en av de roligaste böckerna som någonsin skrivits av många läsare från hela världen------- "Satire är mitt favoritdjur" av Wolfgang Hampel anses vara en av de roligaste böckerna som någonsin skrivits av många läsare från hela världen. Wolfgang Hampels bok "Satire ist mein Lieblingstier" är verkligen mycket kvick, men den är inte bara lättsam. Den innehåller också utmärkta satiriska och kritiska element. Berömda "Lady of Crime" Ingrid Noll är ett hängivet fan av Wolfgang Hampel. Hon säger: Jag blir alltid väldigt glad om jag kan läsa en väldigt rolig satirdikt av Wolfgang Hampel. Dessutom uppträder Betty MacDonald Memorial Award-vinnaren Wolfgang Hampel på kulturevenemanget "Vita Magica" där han presenterar sketcher, sjunger sina egna sånger och reciterar sina berömda satirdikter -------------------------- Linde Lund:----------------------------------------------- -------------------------- ---------------------------- -------- Satir är mitt favoritdjur av Wolfgang Hampel är min favoritbok. Varför? Alla våra liv beskrivs med mycket intelligens, humor, självironi och visdom – ämnen som miljöföroreningar, familj, kvinna/man, svärmor, kyrka, TV, politik och mycket mer. Du kan läsa "Satire är mitt favoritdjur" av Wolfgang Hampel om och om igen och upptäcka något nytt i den. -------------------------------------------------- ----------- Satiren behöver verkligen inte mätas efter dess realpolitiska effekt. Men i att synliggöra en nödvändig förändring. Satir som bara uppmuntrar, tröstar, stärker omvänder sin funktion. "Satire is my favorite animal" av Wolfgang Hampel håller upp en spegel för oss alla. Det är den här typen av satir vi behöver i dessa svåra tider! Bokinformation nationell och internationell, Eurobuch nationell och internationell,---------------- - --- USA , Storbritannien, Australien , Brasilien , Kanada, Tjeckien, Frankrike, Tyskland, Tyskland , Indien , Italien, Ungern , Japan, Japan, Mexiko, Nederländerna , Spanien, Sverige, Schweiz , Schweiz , Turkiet -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- --- Wolfgang Hampel i SWR 3-showen "Herzschlag-Momente"