Tuesday, October 3, 2023

Maria Schell: Beschuldiging van misbruik tegen Maximiliaan: “Maria wist het”

BUNTE.de Maria Schell: Beschuldiging van misbruik tegen Maximiliaan: “Maria wist het” Artikel door Melanie Althoff • 20 uur Marie Theres Relin (57) heeft in haar nieuwe boek ‘Scenes of No Marriage’ ernstige beschuldigingen geuit aan het adres van haar beroemde oom Maximilian Schell (†83). Hij zou haar hebben misbruikt toen ze jong was. Ook zijn dochter Nastassja Schell (34) deed aangifte van seksueel misbruik door haar vader. Maar Marie Theres Relin uit in haar boek ook ernstige beschuldigingen aan het adres van haar moeder Maria Schell (†79), de zus van de acteur, die eveneens succesvol was als filmster. Ze is er zeker van dat ze haar nooit in vertrouwen zou hebben kunnen nemen: "Ze zou zich heftig hebben verdedigd als iemand met puntige vingers vuiligheid over de familie had verspreid. Ze zou op bewijs hebben aangedrongen of me er zelfs van verdacht een Lolita te zijn." Maar nu spreekt zanger Penny McLean (74), een oude vriend van Maximilian Schell, zich uit tegen ‘Bild’. Ze is er zeker van dat Maria op de hoogte was van het misbruik in haar eigen familie. Penny McLean: 'Als ik het had gemerkt, had ik hem vermoord' "Toen Marie Theres 14 was, zei Maria tegen haar: 'Je kunt niets beters overkomen.' "Maria wist het en bracht het kind zelfs naar haar Maximiliaan", meldt Penny McLean. En verder: "Maria was totaal anders dan de lieve ziel die we kenden uit haar films. Ik ken haar precies." Volgens de "Lady Bump"-tolk hadden Maria en Marie Theres hun hele leven een moeilijke moeder-dochterrelatie: "Je hebt zo'n moeder. Dat was niet gemakkelijk voor Marie Theres." Penny wist zelf echter niets van het vermeende misbruik, benadrukt ze: "Als ik het had opgemerkt, had ik hem vermoord."