Wednesday, February 28, 2024

ولفگانگ همپل، برنده دو جایزه یادبود بتی مک دونالد - نویسنده کتاب موفق جهانی "طنز حیوان مورد علاقه من است" - به عقیده بسیاری از خوانندگان، جانشین هاینز ارهارت است

ولفگانگ همپل، برنده دو جایزه یادبود بتی مک دونالد - نویسنده کتاب موفق جهانی "طنز حیوان مورد علاقه من است" - به عقیده بسیاری از خوانندگان، جانشین هاینز ارهارت است. ضمیمه مقاله بسیار جالبی در مورد هاینز ارهاردت فراموش نشدنی است.------ با احترام، آسترید لوند -------------------- بیان هاینز ارهارت بزرگ: در نهایت او فقط توانست پنج کلمه بگوید - حرف آخر صمیمانه است توسط Stefanie Monien (smo) • 19 ساعت. او دقیقاً با همان دقت و حرارتی که «آوازهای باران» را خواند، روی صحنه تئاتر بازی کرد و در بسیاری از فیلم‌ها، به خصوص در سال‌های پس از جنگ، مردم را دوباره به خنده انداخت، در پشت پوست درخت صحبت کرد: هاینز ارهارت. (1909 -1979). مدیر هورست کلمر نیز نقش مهمی در اطمینان از جاودانگی مردی با عینک شاخدار و لبخند شیطنت آمیز داشت. پیرمرد 87 ساله از شاگرد خود بسیار شخصی یاد می کند. هاینز ارهارت: طنز نویس بزرگ خصوصی اینگونه تیک می زد کلمر در مصاحبه ای با EXPRESS.de، هاینز ارهارت را فردی بسیار ساده و خوب توصیف می کند. از نظر او، استاد آکروباتیک کلامی، که توانست "به طرز درخشانی بداهه نوازی کند"، "هنرمندی است که من بیش از همه به او وابسته هستم". و کلمر که "شرکت خانم آلمان" را در سال 1985 تأسیس کرد، هنرمندان زیادی را تحت قرارداد داشت: از دیتر توماس هک تا هاینز شنک. و ارهارت او یک کتاب بسیار شخصی به یاد خود نوشت: "هاینز ارهارد - پشت صحنه" (Lappan Verlag، 18 یورو). در سال 1962، هورست کلمر پیشنهاد ارهارت را پذیرفت که به طور انحصاری مسئولیت مدیریت او را بر عهده بگیرد (همسرش گیلدا قبلاً این کار را انجام داده بود) هر دو در طول زندگی خود در کنار هم ماندند. کلمر، که هاینز ارهارد را به‌عنوان فردی درست‌کار، بسیار وظیفه‌شناس، کمی بیش از حد سازمان‌دهی شده توصیف می‌کند، می‌گوید: «بیش از 25 سال جوانتر بودم. "اتفاقا، ما در تمام این مدت هرگز بحثی نداشتیم!" هاینز ارهارت فقط با جوهر سبز می نوشت استاد بازی کلمات، مقالات، برنامه ها و عکس های روزنامه ها را در 19 آلبوم جمع آوری کرد و با جوهر سبز (!) روی آنها یادداشت کرد. او همچنین از آن برای امضای قرارداد استفاده می‌کرد؛ روبان سبزی به ماشین تحریر او بسته شده بود. چیزی که ارهارت، که زمانی کریس هاولند، مجری سرگرم کننده، او را «فیلسوف مهربانی» لقب داده بود، نمی توانست تحمل کند، زمانی بود که مردم او را به عنوان یک «جوک گو» به اشتباه درک کردند. کلمر می‌گوید: «او همه چیز را به مخاطبانش داد، او بیشترین احترام را به آنها نشان داد و خود را تحت فشار زیادی قرار داد، زیرا ناامید کردن مهمانان یا حتی لغو یک رویداد برای او فاجعه‌بار بود.» هاینز ارهارت: بزرگترین ترس او به واقعیت تبدیل شد سخنان ارهارت در سال 1979 به "Impresario" خود چقدر تکان دهنده است: "اگر دیگر نمی توانم راه بروم، پس پرده را ببند، یک صندلی راحتی، یک میز، یک چراغ روی زمین برای من بگذار. نکته اصلی این است که بتوانم صحبت کنم.» این چیزی است که آن مرد سه ماه قبل از سکته به من گفت. و سپس، اندکی قبل از اینکه ولفگانگ رادمان («کلینیک جنگل سیاه»، «کشتی رویایی») بخواهد یک سریال تلویزیونی با ارهارت تولید کند، ارهارت طنزپرداز بزرگ در 10 دسامبر 1971 دچار سکته مغزی شد که هرگز بهبود نیافت. هورست کلمر در مصاحبه ای با EXPRESS.de می گوید: «وقتی او مریض بود، ماهی یک بار به ملاقاتش می رفتم. او در ایستاده بود و دست تکان می داد و خوشحال بود. او دیگر نمی توانست حرف بزند، فقط «بله»، «نه»، «ممنونم»، «آفتاب» و - ببخشید - کلمه «لعنت» بود. در روز تولدم ساعت 9 صبح با من تماس گرفت. این خانم ارهارت بود که به شوهرش سپرد. گفت: «تبریک می‌گویم»، همسرش دو