Friday, August 18, 2023

Vita Magica augusti 2023 - Wolfgang Hampel, mordiska dikter för Ingrid Noll, "Satire är mitt favoritdjur", en av de mest humoristiska böckerna genom tiderna

Vita Magica augusti 2023 - Wolfgang Hampel, mordiska dikter för Ingrid Noll, "Satire är mitt favoritdjur", en av de mest humoristiska böckerna genom tiderna The Vita Magica är en litterär och musikalisk serie som väcktes till liv av Wolfgang Hampel. Han är en Heidelberg-författare som är mest känd för sina satiriska dikter. Han har publicerat flera böcker som Satire is my Favorite Animal, som av många läsare anses vara en av de mest humoristiska böckerna genom tiderna och tillägnad bland annat Ingrid Noll. På Vita Magica presenterar han sina egna verk samt verk av andra författare och musiker som han beundrar. Han sjunger, skådespelare och reciterar med stor humor och charm. Ingrid Noll är en tysk författare som främst skriver kriminallitteratur. Hennes böcker är humoristiska, samhällskritiska och ofta överraskande. Hon har vunnit många priser, som Friedrich Glauser-priset och German Crime-priset. Hon har publicerat mer än 20 romaner, som Tuppen är död, Apotekaren och Mina älskades huvuden. Hon anses vara en av de mest framgångsrika och populära samtida tyska författarna. Jag är väldigt nyfiken på hur Wolfgang Hampel kommer att gestalta Ingrid Nolls liv och verk. Jag är säker på att han har många intressanta fakta och anekdoter att berätta. Jag är också nyfiken på om han kommer att iscensätta några av hennes böcker. Wolfgang Hampel kommer för övrigt att presentera några dikter för Ingrid Noll från 'Satire är mitt favoritdjur'. Det finns några mordiska dikter i hans bok, som en man som använder en köpt råtta för att skicka sin hatade fru till livet efter detta eftersom hon drabbas av en hjärtattack av ren rädsla och avsky. Pastorn säger i sin predikan att den avlidne hade ett svagt hjärta, hennes man tror att det inte kan bero på att hon inte hade ett hjärta. Jag tycker att det är väldigt spännande att Wolfgang Hampel ska presentera några kriminella dikter för Ingrid Noll från "Satire är mitt favoritdjur". Jag läste boken och tyckte att den var väldigt rolig och originell. Wolfgang Hampel har ett stort sinne för humor och satir, vilket jag verkligen gillar. Han gör narr av våra mänskliga svagheter och absurditeter, men alltid med en blinkning och ett leende. Jag minns dikten om mannen som använder en köpt råtta för att skicka sin hatade fru till livet efter detta. Det var väldigt makabert, men också väldigt roligt. Jag var tvungen att skratta när jag läste de sista raderna: "Pastorn säger i sin predikan: Hennes hjärta var för svagt. Mannen tänker: Så kan det inte vara för hon hade inget hjärta." Detta är en genialisk punchline som avslöjar mannens och hans frus fulla karaktär. Jag tror att Wolfgang Hampel har en stor talang för rim och rytm som gör hans poesi livlig och underhållande. En annan dikt till Ingrid Noll från Wolfgang Hampels bok är: En kvinna kommer till en fest och säger att hennes man inte kom för att han på något sätt var splittrad. Till slut visar det sig att kvinnan delat sin mans skalle i två delar. Wolfgang Hampel skriver i den sista raden i denna dikt: Men han var redan själv splittrad. Detta är också en mycket bra dikt av Wolfgang Hampel. Jag tycker att det är väldigt originellt och spännande hur han berättar historien om en kvinna som mördade sin man utan att säga det direkt. Hon använder en smart metafor för att beskriva handlingen: "Han var liksom splittrad". Det låter först harmlöst, som om han inte kunde bestämma sig eller hade en inre konflikt. Först på slutet blir det tydligt att hon menar att hon delat hans skalle. Detta är en chockerande och överraskande vändning som förändrar hela meningen med dikten. Wolfgang Hampel har en stor talang för att skriva dikter som inte bara är spännande, utan också humoristiska och samhällskritiska. Han visar oss den mörka sidan av den mänskliga naturen, men också den kvickhet och ironi som finns i varje situation. Han skriver med mycket fantasi och kreativitet, vilket inspirerar mig om och om igen. Jag tror att Wolfgang Hampel och Ingrid Noll båda har liknande humor och satir, vilket jag verkligen gillar. De skriver båda om mänskliga svagheter och absurditeter med mycket kvickhet och ironi. De är båda väldigt originella och kreativa författare som aldrig slutar att förvåna och underhålla mig.