Thursday, August 31, 2023

'Horoz öldü', 'Hiciv en sevdiğim hayvandır', kayınvalidem ve ben Wolfgang Hampel'den

'Horoz öldü', 'Hiciv en sevdiğim hayvandır', kayınvalidem ve ben Wolfgang Hampel'den Telif Hakkı 2023 26 Ağustos 2023 Cumartesi, Wolfgang Hampel Her hakkı saklıdır-------------------------- Angelika ve ben kayınvalidemin evi temizlemesine yardım ediyoruz. Yüksek, delici bir kikeri kikeri kikeri'nin sesi üç kez duyulduğunda, garajların bulunduğu geniş bahçeyi süpürüyoruz. Kayınvalidem "Piçin yakasını çevirebilirim. Sabah 4'ten beri böyle" diye homurdanıyor ve yüzünü 100 yıllık yağışlı hava gibi gösteriyor. Esprili bir cevap deneyeceğim: "Bu bir sonraki Vita Magica'ya uygun - Horoz Öldü - Ingrid Noll'un Hayatı ve Eseri." "Bayan Noll'un da mahallede bir horozu var ve onu mu öldürdü?" kayınvalidem bilmek istiyor. "Tam olarak değil" diye yanıtlıyorum. "Bu durumda horoz resimli kitaptan fırlamış kendini beğenmiş bir maço." "Bayan Noll başarılı mı?" "Ah evet, kitapları 29 dile çevrildi ve bazıları filme çekildi." "Ingrid Noll'u uzun zamandır mı tanıyorsun?" "İlk kitabı 'Der Hahn ist tot'u yayınladığından beri. Bu 30 yılı aşkın bir süre önceydi." Mahalledeki horoz arka arkaya üç kez yüksek sesle sesini yükseltiyor ve dersimi bölüyor. "Ayrıca Ingrid Noll'a bizi 'Hiciv'in kitap kapağına koyduğu için çok minnettarım. en sevdiğim hayvanın şunları not etmesine izin verildi: Ünlü Suç Kadını Ingrid Noll şöyle diyor: Wolfgang Hampel'in mizahi bir şiirini okuduğumda her zaman çok mutlu oluyorum." Açıklamaya devam ediyorum. Kayınvalidem kaşlarını çatıyor: "Bayan Noll bunu neden yaptı? Bunun için ona çok para ödediniz mi?" "Hayır, hiç de değil!" diye cevaplıyorum dürüstçe. "Ingrid Noll iyi mizahı takdir ediyor ve hiciv şiirlerini seviyor! Kitabın bu güne kadar çok başarılı gelmesinde önemli bir katkı sağladı. Amazon Amerika'ya göre 'Hiciv benim en sevdiğim hayvandır' hala en çok okunan 6200 hayvandan biri. 5 yılı aşkın bir sürenin ardından mizahi kitaplar." Kayınvalidem hiç etkilenmeden, "Ama en üstte değil" diyor. Bu sözlerden sonra, 'Der Hahn ist tot' kitabını okuduktan sonra kızına kitabın bir şekilde sevimli olduğunu söyleyen Ingrid Noll'un annesini düşünmem gerekiyor. Ben eklem yerlerindeki yabani otları temizlerken horoz yine açıkça konuşuyor. Kayınvalidem, "İğrenç adam Viyana Ormanı'na ait" diye homurdanıyor. Bu arada beni hâlâ çok övüyordu. "Bahçeyi hiç olmadığı kadar temizledin. Gerçekten iyi çalışıyorsun! Bununla gerçek para kazanabilirsin. Kitap yazmayı ve Vita Magica'yı bırak. Bu sadece kârsız bir sanat!" Bu net duyurunun ardından, bize harika kokulu altın kahverengi şnitzel ve dünyanın en iyi patates salatasını neşeyle ikram ediyor. --------------------------------------- İşte iki kez Betty MacDonald Memorial Ödülü sahibi ve tüm zamanların en mizahi kitaplarından biri olan 'Hiciv En Sevdiğim Hayvandır' kitabının yazarı Wolfgang Hampel'den ilham alan küçük bir şiir. Bizi mutlu edebilecek iki şey gülmek ve okumaktır.-------------------------- ---------- -------------- Gülmek ve Okumak--------------------------- Kahkaha ve okumak iki güzel şeydir, bize neşe ve bilgi getirebilirler. Kahkaha ve okumak iki iyi arkadaştır, bizi rahatlatabilir ve cesaretlendirebilirler. Gülmek ruha ilaç gibidir, üzüntüyü, üzüntüyü giderir. Okumak dünyaya bir yolculuk gibidir, ufku ve yaratıcılığı genişletir. Kahkaha ve okumak iki güçlü silahtır; adaletsizliğe karşı savaşmamıza yardımcı olabilirler. Kahkaha ve okumak iki asil hediyedir, bize hayatın değerini bilmeyi öğretebilirler.