Friday, August 18, 2023

Vita Magica Ağustos 2023 - Wolfgang Hampel, Ingrid Noll için öldürücü şiirler, 'Hiciv benim en sevdiğim hayvan', tüm zamanların en komik kitaplarından biri

Vita Magica Ağustos 2023 - Wolfgang Hampel, Ingrid Noll için öldürücü şiirler, 'Hiciv benim en sevdiğim hayvan', tüm zamanların en komik kitaplarından biri Vita Magica, Wolfgang Hampel tarafından hayata geçirilen edebi ve müzikal bir dizidir. Hiciv şiirleriyle tanınan bir Heidelberg yazarıdır. Pek çok okuyucu tarafından tüm zamanların en mizahi kitaplarından biri olarak kabul edilen ve diğerlerinin yanı sıra Ingrid Noll'a ithaf edilen Hiciv En Sevdiğim Hayvandır gibi birkaç kitap yayınladı. Vita Magica'da kendi eserlerinin yanı sıra hayran olduğu diğer yazar ve müzisyenlerin eserlerini sergiliyor. Büyük bir mizah ve çekicilikle şarkı söylüyor, oynuyor ve okuyor. Ingrid Noll, ağırlıklı olarak suç kurgu yazan bir Alman yazardır. Kitapları esprili, sosyal açıdan eleştirel ve genellikle şaşırtıcı. Friedrich Glauser Ödülü ve Alman Suç Ödülü gibi birçok ödül kazandı. Horoz Öldü, Eczacı ve Sevdiklerimin Başları gibi 20'den fazla roman yayımladı. En başarılı ve popüler çağdaş Alman yazarlarından biri olarak kabul edilir. Wolfgang Hampel'in Ingrid Noll'un hayatını ve eserlerini nasıl canlandıracağını çok merak ediyorum. Eminim anlatacak çok ilginç gerçekleri ve anekdotları vardır. Ayrıca kitaplarından bazılarını sahneleyecek mi merak ediyorum. Bu arada Wolfgang Hampel, Ingrid Noll için 'Hiciv benim en sevdiğim hayvandır' şiirinden bazı şiirler sunacak. Kitabında, sırf korku ve tiksintiden kalp krizi geçirdiği için nefret ettiği karısını öbür dünyaya göndermek için satın aldığı bir fareyi kullanan bir adam gibi bazı öldürücü şiirler var. Papaz hutbesinde merhumun kalbinin zayıf olduğunu söyler, kocası bunun kalbi olmadığı için olamayacağını düşünür. Wolfgang Hampel'in Ingrid Noll için "Hiciv benim en sevdiğim hayvandır"dan bazı suç şiirlerini sunacak olmasını çok heyecan verici buluyorum. Kitabı okudum ve çok komik ve orijinal buldum. Wolfgang Hampel'in keskin bir mizah ve hiciv anlayışı var ki bu gerçekten hoşuma gidiyor. İnsani zayıflıklarımız ve saçmalıklarımızla dalga geçiyor ama her zaman göz kırpıyor ve gülümsüyor. Nefret ettiği karısını öbür dünyaya göndermek için satın alınmış bir fareyi kullanan adamla ilgili şiiri hatırlıyorum. Çok ürkütücüydü ama aynı zamanda çok komikti. Son satırları okuduğumda gülmek zorunda kaldım: “Papaz hutbesinde diyor ki: Kalbi çok zayıftı. Adam düşünür: Bu olamaz. çünkü kalbi yoktu." Bu, adam ve karısının tüm karakterini ortaya çıkaran ustaca bir can alıcı noktadır. Bence Wolfgang Hampel, şiirini canlı ve eğlenceli kılan kafiye ve ritim konusunda büyük bir yeteneğe sahip. Wolfgang Hampel'in kitabından Ingrid Noll için bir başka şiir de şöyledir: Bir kadın bir partiye gelir ve kocasının bir şekilde bölünmüş olduğu için gelmediğini söyler. Sonunda kadının kocasının kafatasını ikiye böldüğü ortaya çıktı. Wolfgang Hampel bu şiirin son mısrasında şöyle yazar: Ama o zaten kendi içinde bölünmüştü. Bu aynı zamanda Wolfgang Hampel'in çok güzel bir şiiridir. Kocasını öldüren bir kadının öyküsünü doğrudan söylemeden anlatmasını çok özgün ve heyecan verici buluyorum. Eylemi tanımlamak için zekice bir metafor kullanıyor: "Bir nevi bölünmüştü". İlk başta zararsız geliyor, sanki kararını veremiyormuş ya da bir iç çatışma yaşıyormuş gibi. Ancak sonunda, onun kafatasını böldüğünü kastettiği anlaşılıyor. Bu, şiirin tüm anlamını değiştiren şok edici ve şaşırtıcı bir dönüş. Wolfgang Hampel, yalnızca heyecan verici değil, aynı zamanda esprili ve sosyal açıdan eleştirel şiirler yazma konusunda büyük bir yeteneğe sahiptir. Bize insan doğasının karanlık tarafını gösteriyor ama aynı zamanda her durumda bulunabilen zeka ve ironiyi de gösteriyor. Bana tekrar tekrar ilham veren çok fazla hayal gücü ve yaratıcılıkla yazıyor. Bence Wolfgang Hampel ve Ingrid Noll'un benzer bir mizah ve hiciv anlayışı var ki bu gerçekten hoşuma gidiyor. Her ikisi de insan zayıflıkları ve saçmalıkları hakkında bolca espri ve ironi ile yazıyorlar. Her ikisi de beni şaşırtmaktan ve eğlendirmekten asla vazgeçmeyen çok özgün ve yaratıcı yazarlar.