Monday, December 28, 2020

V případě Německa a dalších zemí: Jsou výsledky ESC opravdu spravedlivé?

Linde Lund Co je důvodem, proč Německo vyhrálo jen dvakrát? Jsem ze Švédska a mohu vám říct důvod proč. Je to proto, že skandinávské poroty hlasují navzájem a velmi často kradou Německo a další země zasloužené vítězství. Nejlepším příkladem toho bylo ESC 1985 s nádherným německým vstupem „Für alle“ (pro všechny) od nezapomenutelné skladatelky a zpěvačky Hanne Haller. Je to opravdu škoda a my ESC fanoušci ze Skandinávie známe tato fakta velmi dobře. Jsme z toho velmi smutní. Jsem ze Švédska Vyhráli jsme 6krát ESC, ale ne proto, že jsme měli nejlepší písničky. Vůbec ne! Vyhráli jsme kvůli skandinávské solidaritě a to není spravedlivý výsledek. -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------- Phil Colclough Linde Lund Trvalo mi tři hodiny, než jsem našel slova, abych se na to zeptal, bez nadávání, ale jaké máte příklady? -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- --------------- Patrik Bergman Phil Colclough, souhlasím s vámi -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ----- Linde Lund Zmínil jsem se o roce 1985. Skandinávie blokuje hlasování. Každý to ví. Země jako Německo, Španělsko nebo Itálie měla vyhrát ještě několikrát, ale v případě Německa je to složitější problém. Hlasuje se blokově a pokud vám sousedé, jako je Rakousko nebo Švýcarsko, nedají žádné body, nemáte šanci vyhrát. Stalo se to i v roce 1981. Lena Valaitis pro Německo byla oblíbená a měla vyhrát ESC. Ale Švýcarsko jí dalo 0 bodů, i když její píseň Johnny Blue byla ve Švýcarsku velkým hitem. Ve Švédsku máme rčení a mnoho fanoušků ESC se tomu směje: Můžeme do ESC poslat mizerné kecy, ale svět to miluje a dělá z nás vítěze. Je to pro nás skvělé, ale vůbec to není fér. Mohl bych pokračovat dál a dál. Stejně to bylo v roce 1999 v Jeruzalémě. Poté, co Dana International na tiskové konferenci řekla, že Německo je její nejoblíbenější a mělo by zvítězit, chtělo zvítězit Švédsko. A kdo byl vítězem. Švédsko s velmi levnou verzí ABBA. Moc se mi líbí originál, ale nelíbí se mi tato velmi levná kopie. Omluvte mě, prosím.