Monday, December 28, 2020

V prípade Nemecka a ďalších krajín: Sú výsledky HSR skutočne spravodlivé?

Linde Lund Aký je dôvod, prečo Nemecko vyhralo iba dvakrát? Som zo Švédska a môžem vám povedať dôvod. Je to preto, že škandinávske poroty hlasujú jeden za druhého a veľmi často kradnú Nemecku a ďalším krajinám zaslúžené víťazstvo. Najlepším príkladom toho bolo ESC 1985 s úžasným nemeckým vstupom „Für alle“ (Pre všetkých) od nezabudnuteľnej skladateľky a speváčky Hanne Haller. Je to naozaj škoda a my, fanúšikovia ESC zo Škandinávie, vieme tieto fakty veľmi dobre. Sme z toho veľmi smutní. Som zo Švédska Vyhrali sme 6-krát ESC, ale nie preto, že sme mali najlepšie skladby. Vôbec nie! Vyhrali sme kvôli škandinávskej solidarite a to nie je spravodlivý výsledok. -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- -------------- Phil Colclough Linde Lund Trvalo mi tri hodiny, kým som našiel slová, ako sa na to opýtať, bez nadávok, ale, aké máš príklady? -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- --------------- Patrik Bergman Phil Colclough s tebou súhlasím -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ----- Linde Lund Spomenul som rok 1985. Škandinávia hlasovanie blokuje. Každý to vie. Krajina ako Nemecko, Španielsko alebo Taliansko mala vyhrať ešte niekoľkokrát, ale v prípade Nemecka je to komplikovanejší problém. Blokuje sa hlasovanie a ak vám susedia ako Rakúsko alebo Švajčiarsko nedajú žiadne body, nemáte šancu vyhrať. Stalo sa to aj v roku 1981. Lena Valaitis za Nemecko bola obľúbená a mala vyhrať ESC. Švajčiarsko jej však dalo 0 bodov, hoci jej pieseň Johnny Blue bola vo Švajčiarsku veľkým hitom. Máme príslovie vo Švédsku a veľa fanúšikov ESC sa tomu smeje: Môžeme poslať mizerné kecy do ESC, ale svet to miluje a robí z nás víťaza. Je to pre nás skvelé, ale nie je to vôbec spravodlivé. Mohol by som pokračovať a pokračovať. Rovnako to bolo aj v roku 1999 v Jeruzaleme. Švédsko chcelo zvíťaziť a my sme sa veľmi obávali, keď Dana International na tlačovej konferencii povedala, že Nemecko je jej najobľúbenejšie a malo by zvíťaziť. A kto bol víťazom. Švédsko s veľmi lacnou verziou ABBA. Originál sa mi veľmi páči, ale nepáči sa mi tento veľmi lacný výtlačok. Ospravedlňte ma, prosím.