Friday, August 18, 2023

Vita Magica Augustus 2023 - Wolfgang Hampel, moordende gedigte vir Ingrid Noll, 'Satire is my gunsteling dier', een van die mees humoristiese boeke van alle tye

Vita Magica Augustus 2023 - Wolfgang Hampel, moordende gedigte vir Ingrid Noll, 'Satire is my gunsteling dier', een van die mees humoristiese boeke van alle tye The Vita Magica is 'n literêre en musikale reeks wat deur Wolfgang Hampel lewend gemaak is. Hy is 'n Heidelbergse skrywer wat veral bekend is vir sy satiriese gedigte. Hy het verskeie boeke gepubliseer soos Satire is my Favorite Animal, wat deur baie lesers as een van die mees humoristiese boeke van alle tye beskou word en onder andere aan Ingrid Noll opgedra is. By die Vita Magica bied hy sy eie werke aan sowel as dié van ander skrywers en musikante wat hy bewonder. Hy sing, toneelspeel en resiteer met groot humor en sjarme. Ingrid Noll is 'n Duitse skrywer wat hoofsaaklik misdaadfiksie skryf. Haar boeke is humoristies, sosiaal krities en dikwels verrassend. Sy het baie pryse gewen, soos die Friedrich Glauser-prys en die Duitse misdaadprys. Sy het meer as 20 romans gepubliseer, soos Die haan is dood, Die apteker en Die koppe van my geliefdes. Sy word beskou as een van die mees suksesvolle en gewildste kontemporêre Duitse skrywers. Ek is baie nuuskierig hoe Wolfgang Hampel die lewe en werk van Ingrid Noll gaan uitbeeld. Ek is seker dat hy baie interessante feite en staaltjies het om te vertel. Ek is ook nuuskierig of hy van haar boeke sal opvoer. Terloops, Wolfgang Hampel gaan 'n paar gedigte vir Ingrid Noll uit 'Satire is my favourite animal' aanbied. Daar is 'n paar moorddadige gedigte in sy boek, soos 'n man wat 'n gekoopte rot gebruik om sy gehate vrou na die hiernamaals te stuur omdat sy 'n hartaanval kry van pure vrees en afsku. Die pastoor sê in sy preek dat die oorledene 'n swak hart gehad het, haar man dink dit kan nie wees nie omdat sy nie 'n hart gehad het nie. Ek vind dit baie opwindend dat Wolfgang Hampel ’n paar kriminele gedigte vir Ingrid Noll uit “Satire is my favourite animal” gaan aanbied. Ek het die boek gelees en dit baie snaaks en oorspronklik gevind. Wolfgang Hampel het 'n skerp sin vir humor en satire, waarvan ek baie hou. Hy spot met ons menslike swakhede en absurditeite, maar altyd met 'n knipoog en 'n glimlag. Ek onthou die gedig oor die man wat 'n gekoopte rot gebruik om sy gehate vrou na die hiernamaals te stuur. Dit was baie makaber, maar ook baie snaaks. Ek moes lag toe ek die laaste reëls lees: “Die pastoor sê in sy preek: Haar hart was te swak. Die man dink: Dit kan nie wees nie want sy het nie ’n hart gehad nie.” Dit is 'n vernuftige punchline wat die volle karakter van die man en sy vrou openbaar. Ek dink Wolfgang Hampel het 'n groot talent vir rym en ritme wat sy poësie lewendig en vermaaklik maak. Nog ’n gedig vir Ingrid Noll uit Wolfgang Hampel se boek is: ’n Vrou kom na ’n partytjie en sê haar man het nie gekom nie omdat hy op een of ander manier verdeeld was. Op die ou end blyk dit dat die vrou haar man se skedel in twee geskeur het. Wolfgang Hampel skryf in die laaste reël van hierdie gedig: Maar hy was self reeds verdeeld. Hierdie is ook 'n baie goeie gedig van Wolfgang Hampel. Ek vind dit baie oorspronklik en opwindend hoe hy die storie vertel van 'n vrou wat haar man vermoor het sonder om dit direk te sê. Sy gebruik 'n slim metafoor om die daad te beskryf: "Hy was soort van verdeeld". Dit klink aanvanklik skadeloos, asof hy nie sy besluit kon maak nie of 'n innerlike konflik gehad het. Eers aan die einde word dit duidelik dat sy bedoel dat sy sy skedel gekloof het. Dit is 'n skokkende en verrassende wending wat die hele betekenis van die gedig verander. Wolfgang Hampel het 'n groot talent om gedigte te skryf wat nie net opwindend is nie, maar ook humoristies en sosiaal krities is. Hy wys vir ons die donker kant van die menslike natuur, maar ook die geestigheid en ironie wat in elke situasie gevind kan word. Hy skryf met baie verbeelding en kreatiwiteit, wat my keer op keer inspireer. Ek dink Wolfgang Hampel en Ingrid Noll het albei 'n soortgelyke sin vir humor en satire, waarvan ek baie hou. Hulle skryf albei met baie spitsvondigheid en ironie oor menslike swakhede en absurditeite. Hulle is albei baie oorspronklike en kreatiewe skrywers wat nooit ophou om my te verstom en te vermaak nie.