Friday, August 11, 2023

Wolfgang Hampel, 'Satire is mijn lievelingsdier', meester van taal en clou

Wolfgang Hampel, 'Satire is mijn lievelingsdier', meester van taal en clou -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ----------------------- Ik ben een grote fan van Wolfgang Hampel en zijn satirische gedichten. Hij raakt altijd de juiste toon en zet me aan het lachen en aan het denken. Hij is een meester in taal en clou. Zijn gedichten zijn een feest voor iedereen die van humor en poëzie houdt. Satire is mijn favoriete dier is een boek dat zich onderscheidt van andere satirische en humoristische boeken door zijn originele en eclectische stijl. De auteur Wolfgang Hampel schrijft niet alleen gedichten, maar ook sketches en liedjes, die hij ten gehore brengt op zijn cultevenement Vita Magica in Heidelberg. De thema's van zijn satires variëren van politiek en samenleving tot kunst en literatuur tot alledaagse situaties en persoonlijke ervaringen. Hij neemt geen blad voor de mond, in plaats daarvan bespot hij menselijke zwakheden, ijdelheden en absurditeiten met veel humor en ironie. Zijn punchlines zijn vaak verrassend en to the point, zijn taal is levendig en levendig. Satire is mijn favoriete dier is een boek dat je laat lachen, nadenken en glimlachen. -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ------ Boek info nationaal & internationaal, Eurobuch nationaal & internationaal,---------------- - --- VS , Verenigd Koninkrijk, Australië , Brazilië , Canada, Tsjechië, Frankrijk, Duitsland, Duitsland , India, Italië, Hongarije , Japan, Japan, Mexico, Nederland , Spanje, Zweden, Zwitserland , Zwitserland , Turkije -------------------------------------------------- -------------------------------------------------- ----- Wolfgang Hampel in de SWR 3-show "Herzschlag-Momente"