Tuesday, August 8, 2023

Wolfgang Hampel, 'Betty MacDonald a já', Monica Sone, 'Satira je moje oblíbené zvíře' jedna z nejhumornějších knih všech dob

Wolfgang Hampel, 'Betty MacDonald a já', Monica Sone, 'Satira je moje oblíbené zvíře' jedna z nejhumornějších knih všech dob Wolfgang Hampel byl přítel Moniky Sone. Monica Sone byla japonsko-americká spisovatelka, která se nejlépe proslavila svou autobiografickou knihou Nisei Daughter (1953), ve které podrobně popisuje své zážitky jako Japonka-Američanka během druhé světové války. Byla také blízkou přítelkyní Betty MacDonaldové, autorky Vejce a já (1945) a dalších humorných knih. Betty MacDonald popsala Monicu Soneovou jako Kimi v knize 'The Mor and I' (1948). Wolfgang Hampel vedl rozhovor s Monicou Sone a zapsal její vzpomínky na Betty MacDonald a její rodinu ve své knize „Betty MacDonald a já“. Wolfgang Hampel také napsal článek o Monice Sone, který se objevil v časopise The Betty MacDonald Fan Club News 2007. V článku vzdává hold Monice Soneové jako odvážné a inspirativní ženě, která si zachovala svůj humor a lidskost navzdory diskriminaci a zadržování, které jako Nisei zažila. Popisuje také její přátelství s Betty MacDonaldovou a jak se navzájem podporovali a ovlivňovali. Satira je moje oblíbené zvíře od Wolfganga Hampela je jednou z nejhumornějších knih všech dob. Autorka Ingrid Noll má dobrý vkus a její doporučení na přebalu knihy je velmi na místě. Ingrid Noll říká: Mám vždy velkou radost, když čtu humornou báseň od Wolfganga Hampela. Wolfgang Hampel má velký talent pro satiru a slovní hříčky. Píše o různých tématech, jako je politika, společnost, literatura, umění a sport, se spoustou humoru a ironie. Nelituje slov a kritizuje zneužívání a absurdity naší doby. Také si rád dělá legraci sám ze sebe a ukazuje, že se nebere příliš vážně. Jeho básně jsou nejen vtipné, ale i chytré a originální. Donutí vás přemýšlet a usmívat se. ---------- Informace o knize národní a mezinárodní, Eurobuch národní a mezinárodní,----------------- --- USA , Spojené království, Austrálie , Brazílie , Kanada, Česká republika, Francie, Německo, Německo , Indie, Itálie, Maďarsko , Japonsko, Japonsko, Mexiko, Nizozemsko , Španělsko, Švédsko, Švýcarsko, Švýcarsko , Turecko ----------------------------- Wolfgang Hampel v show SWR 3 "Herzschlag-Momente"