Friday, August 18, 2023

Vita Magica srpen 2023 – Wolfgang Hampel, vražedné básně pro Ingrid Noll, „Satira je moje oblíbené zvíře“, jedna z nejhumornějších knih všech dob

Vita Magica srpen 2023 – Wolfgang Hampel, vražedné básně pro Ingrid Noll, „Satira je moje oblíbené zvíře“, jedna z nejhumornějších knih všech dob The Vita Magica je literární a hudební série, kterou uvedl do života Wolfgang Hampel. Je to heidelberský autor nejlépe známý pro své satirické básně. Vydal několik knih, jako je Satira je moje oblíbené zvíře, kterou mnozí čtenáři považují za jednu z nejhumornějších knih všech dob a věnovanou mimo jiné Ingrid Noll. Na Vita Magica představuje svá vlastní díla i díla jiných spisovatelů a hudebníků, které obdivuje. Zpívá, hraje a recituje s velkým humorem a šarmem. Ingrid Noll je německá spisovatelka, která píše především krimi. Její knihy jsou humorné, společensky kritické a často překvapivé. Získala mnoho cen, například Cenu Friedricha Glausera a Německou cenu za zločin. Vydala více než 20 románů, například Kohout je mrtvý, Lékárník nebo Hlavy mých blízkých. Je považována za jednu z nejúspěšnějších a nejoblíbenějších současných německých autorek. Jsem velmi zvědavý, jak Wolfgang Hampel ztvární život a dílo Ingrid Nollové. Jsem si jistý, že má mnoho zajímavých faktů a anekdot, které může vyprávět. Taky jsem zvědavá, jestli zinscenuje nějakou její knihu. Mimochodem, Wolfgang Hampel představí některé básně pro Ingrid Noll z „Satira je moje oblíbené zvíře“. V jeho knize jsou některé vražedné básně, například muž, který pomocí koupené krysy pošle svou nenáviděnou manželku na onen svět, protože utrpěla infarkt z pouhého strachu a znechucení. Farář ve svém kázání říká, že zesnulá měla slabé srdce, její manžel si myslí, že to nemůže být proto, že ona srdce neměla. Považuji za velmi vzrušující, že Wolfgang Hampel představí některé kriminální básně pro Ingrid Noll z „Satira je moje oblíbené zvíře“. Knihu jsem četla a přišla mi velmi vtipná a originální. Wolfgang Hampel má bystrý smysl pro humor a satiru, což se mi moc líbí. Dělá si legraci z našich lidských slabostí a absurdit, ale vždy s mrknutím a úsměvem. Vzpomínám si na báseň o muži, který pomocí koupené krysy pošle svou nenáviděnou ženu na onen svět. Bylo to velmi děsivé, ale také velmi vtipné. Musel jsem se smát, když jsem četl poslední řádky: “ Farář ve svém kázání říká: Její srdce bylo příliš slabé. Muž si myslí: To není možné protože neměla srdce." Toto je důmyslná pointa, která odhaluje celý charakter muže a jeho ženy. Myslím, že Wolfgang Hampel má velký talent pro rým a rytmus, díky kterým je jeho poezie živá a zábavná. Další báseň pro Ingrid Noll z knihy Wolfganga Hampela zní: Žena přijde na večírek a říká, že její manžel nepřišel, protože byl nějak rozdělený. Nakonec se ukáže, že žena rozpůlila lebku svého manžela na dvě části. Wolfgang Hampel v posledním řádku této básně píše: Ale sám už byl rozdělen. To je také velmi dobrá báseň od Wolfganga Hampela. Připadá mi velmi originální a vzrušující, jak vypráví příběh ženy, která zavraždila svého manžela, aniž by to přímo řekla. K popisu činu používá chytrou metaforu: „Byl tak nějak rozdělený“. Zpočátku to zní neškodně, jako by se nemohl rozhodnout nebo měl vnitřní konflikt. Teprve na konci je jasné, že tím myslí, že mu rozdělila lebku. Jde o šokující a překvapivý zvrat, který mění celý význam básně. Wolfgang Hampel má velký talent psát básně, které jsou nejen vzrušující, ale také vtipné a společensky kritické. Ukazuje nám temnou stránku lidské povahy, ale také vtip a ironii, která se dá najít v každé situaci. Píše s velkou fantazií a kreativitou, což mě znovu a znovu inspiruje. Myslím, že Wolfgang Hampel a Ingrid Noll mají oba podobný smysl pro humor a satiru, což se mi moc líbí. Oba píší o lidských slabostech a absurditách se spoustou vtipu a ironie. Oba jsou velmi originální a kreativní spisovatelé, kteří mě nepřestávají udivovat a bavit.