Tuesday, August 8, 2023

ولفگانگ همپل، «بتی مک‌دونالد و من»، مونیکا سونه، «طنز حیوان مورد علاقه من است» یکی از طنزآمیزترین کتاب‌های تمام دوران

ولفگانگ همپل، «بتی مک‌دونالد و من»، مونیکا سونه، «طنز حیوان مورد علاقه من است» یکی از طنزآمیزترین کتاب‌های تمام دوران ولفگانگ همپل دوست مونیکا سونه بود. مونیکا سونه نویسنده ژاپنی-آمریکایی بود که بیشتر به خاطر کتاب زندگینامه ای دختر نیسی (1953) شناخته می شود، که در آن به جزئیات تجربیات خود به عنوان یک ژاپنی-آمریکایی در طول جنگ جهانی دوم می پردازد. او همچنین دوست صمیمی بتی مک دونالد، نویسنده کتاب The Egg and I (1945) و دیگر کتاب های طنز بود. بتی مک دونالد در کتاب «طاعون و من» (1948) مونیکا سونه را به عنوان کیمی توصیف کرد. ولفگانگ همپل با مونیکا سونه مصاحبه کرد و خاطرات او از بتی مک دونالد و خانواده اش را در کتاب خود "بتی مک دونالد و من" شرح داد. ولفگانگ همپل همچنین مقاله ای در مورد مونیکا سونه نوشت که در مجله The Betty MacDonald Fan Club News 2007 منتشر شد. در این مقاله، او از مونیکا سونه به عنوان یک زن شجاع و الهام بخش که با وجود تبعیض و بازداشتی که به عنوان نیسی تجربه کرد، شوخ طبعی و انسانیت خود را حفظ کرده است. او همچنین دوستی خود با بتی مک دونالد و اینکه چگونه آنها از یکدیگر حمایت کردند و بر یکدیگر تأثیر گذاشتند را توصیف می کند. «طنز حیوان مورد علاقه من است» نوشته ولفگانگ همپل یکی از طنزآمیزترین کتاب های تمام دوران است. اینگرید نول نویسنده خوش سلیقه است و توصیه او روی جلد کتاب بسیار مناسب است. اینگرید نول می گوید: همیشه وقتی شعر طنز ولفگانگ همپل را می خوانم بسیار خوشحال می شوم. ولفگانگ همپل استعداد زیادی در طنز و بازی با کلمات دارد. او با طنز و کنایه فراوان درباره موضوعات مختلف از جمله سیاست، جامعه، ادبیات، هنر و ورزش می نویسد. حرف هایش را زیر پا نمی گذارد و از سوء استفاده ها و پوچ های روزگار ما انتقاد می کند. او همچنین از مسخره کردن خود لذت می برد و نشان می دهد که زیاد خود را جدی نمی گیرد. اشعار او نه تنها خنده دار، بلکه هوشمندانه و بدیع هستند. آنها شما را به فکر کردن و لبخند زدن وادار می کنند. ---------- اطلاعات کتاب ملی و بین المللی، Eurobuch ملی و بین المللی،---------------- --- ایالات متحده آمریکا ، بریتانیا، استرالیا ، برزیل ، کانادا، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، آلمان ، هند ، ایتالیا، مجارستان ، ژاپن، ژاپن، مکزیک، هلند ، اسپانیا، سوئد، سوئیس ، سوئیس ، ترکیه ----------------------------- ولفگانگ