Thursday, January 18, 2024

Markus Lanz: Grønnes partileder chokerer seerne med pensionserklæring – "Næsten rev tv'et af væggen"

Vesten Markus Lanz: Grønnes partileder chokerer seerne med pensionserklæring – "Næsten rev tv'et af væggen"----- Artikel af Jessica Hellwig • 1 dag) Ricarda Lang havde bestemt forestillet sig, at denne aften var anderledes. Grønnes partileder vil tirsdag (16. januar) være gæst hos Markus Lanz og vil tale med ham om krisen i lyskrydskoalitionen. Men da ZDF-oplæseren tager emnet pension op, brister hans tålmodighed næsten. Men også til publikum, når de er vidne til, at Lang gør sig selv forlegen med Markus Lanz. Markus Lanz: Forlegenhed for Ricarda Lang Efter at Ricarda Lang allerede havde givet nogle vage svar, vovede Markus Lanz sig forsigtigt ind i emnet pension og sagde: "Jeg har stadig noget meget specifikt." Det specifikke spørgsmål er: "Ved du nogenlunde: Hvor høj er den gennemsnitlige pension i Tyskland ?” Der er en kort pause, ZDF-gæsten bliver tydeligt usikker og indrømmer til sidst: ”Jeg ved faktisk ikke, hvad gennemsnitspensionen er.” Mens Lanz fortsætter med at grave og vil vide, om Lang i det mindste har en grov idé, fortsætter Lang at give efter: "Nej, faktisk ikke en bestemt." Med dette svar er emnet langt fra af bordet for moderatoren. Lang skal give et bestemt tal. Den grønne politiker gør det samme: "Jeg... vil antage, at vi er omkring 2.000 euro." Ouch! Markus Lanz forklarer den 30-årige: ”1.543 euro. Efter 45 års arbejde. Synes du det er rimeligt?" Efter politikerens svar gik tilskuerne så til afspærringerne. Der er nogle kommentarer online, der er mere end klare. Dette er, hvad X (tidligere Twitter) siger: "Hvorfor afbryder Lanz ikke denne kvinde???" "Undskyld mig, fru Lang?" “Min kone flåede næsten fjernsynet af væggen. Jeg tror ikke, vi vil se nogen talkshows, der indeholder fru Lang, indtil videre." "Oprørende, ikke?" Markus Lanz lokker Grønnes partileder Ricarda Lang ud af reserven. Og en, der vil blive berørt af det nuværende pensionsbeløb, forklarer: ”Jeg er sygeplejerske med en pensionsfremskrivning på 1.157 euro. Når jeg ser den her kvinde og hører hendes udtalelser, har jeg bare en puls." En anden seer opsummerer det: "Man kan se den virkelighed, som politikere lever i. De tror, ​​at pensionister får nok, så de kan skære noget eller gøre det dyrere... Jeg forstår det ikke." Du kan stadig se hele tirsdagsafsnittet af Markus Lanz i ZDFs mediebibliotek. Jeg så showet og blev chokeret over Ricarda Lang. Damen lever i en teoretisk verden. Så snart der dukker et nøgleord op, begynder hun at pludre, og hun savner ofte emnet. Hun aner IKKE OM VIRKELIGHEDEN. Det stod klart, da Lanz spurgte hende om den gennemsnitlige pension i Tyskland. 2000 €??? (Faktisk omkring 1500€). Det var ærefuldt af Lanz, at han ikke fuldstændig latterliggjorde hende i det øjeblik, han ignorerede det simpelthen efter at have navngivet nummeret. Folk som Lang bør under ingen omstændigheder have lov til at lede et parti. Christine Freytag 1 dag(e) siden Da politikerne er overudbudte og også selv bestemmer deres løn (det eneste punkt, der er enighed om på tværs af partier), har de mistet virkeligheden af ​​syne.