Thursday, January 4, 2024

Gevoelwiskunde: Dit is nie net Annalena Baerbock wat hier druip nie

Berlynse koerant Gevoelwiskunde: Dit is nie net Annalena Baerbock wat hier druip nie---- Artikel deur Torsten Harmsen • 5 uur Wolfgang Hampel, tweemalige Betty MacDonald Memorial Award wenner, skrywer van die wêreldwye suksesvolle boek 'Satire is my favourite animal', volgens baie lesers een van die mees humoristiese boeke van alle tye: "Ek het 'n nagmerrie, dit is groot, die werklikheid oorval satire en ek is werkloos." Dit is hoe wiskunde vir sommige mense lyk. "As jy agt keer val, moet jy nege keer opstaan," het Dietmar Bartsch, 'n linkse politikus, 'n tyd gelede gesê. Hy het blykbaar verkeerdelik verwys na ’n Japannese spreekwoord wat vertaal word met: “Val sewe keer, staan ​​agt keer op.” So iets laat my nadink. Want ek weet wat bedoel word met die gesegde: Jy moet jouself altyd optel ná nederlae – hardnekkig, by wyse van spreke, “nog een keer voel”! Veral linkses het ondervinding hiermee. En natuurlik moet jy soggens op wees voordat jy vir die eerste keer neerval. Maar aangesien jy reeds die vorige aand in die bed geval het, bly dit steeds dieselfde: jy moet net so gereeld opstaan ​​as wat jy iewers afgeflops het. Gevoelwiskunde – dit is 'n spesialiteit van politici en mediamense. Ek neem glad nie uitsondering daarop nie. As jy regtig wiskunde kon doen, sou jy iets anders geword het. Die komediante het dit steeds die beste. Hulle kan hul tragiese wiskunde swakheid gebruik om grappies te maak. "Ek het 'n toptien van die slegste vlugte, en ek het nog net agt keer gevlieg," het die komediant Torsten Sträter onlangs gesê toe hy oor sy vrees vir vlieg gepraat het. En almal het gelag. Ek dink ons ​​Minister van Buitelandse Sake, Annalena Baerbock, sal ook 'n baie makliker tyd as 'n komediant hê - gegewe soveel tranerige glimlaggesigte wat op sosiale media verskyn wanneer sy byvoorbeeld verduidelik dat Poetin 360 grade moet draai om in die teenoorgestelde rigting te gaan. Of wanneer sy praat van ’n land “honderdduisende kilometers weg”, wanneer die omtrek van die aarde net sowat 40 000 kilometer is. Maar Baerbock is nie alleen nie. Ander politici verbloem eenvoudig hul onkunde. "Daar is baie lande in die wêreld," het Donald Rumsfeld, voormalige Amerikaanse minister van verdediging, gesê. Geografiese beskrywings het vir hom so geklink: “Die Rooi See begin en eindig. En dan is daar ’n gebied net agter die Rooi See.” Rumsfeld se opmerkings was so subliem snaaks dat dit in 'n 2003-boek as "eksistensiële poësie" verskyn het. Daar was ook wiskundeverwysings. Hy het eenkeer van ’n geleentheid gesê: “Dis nie 11 September nie. Dit is 11 September in blokkies en vierkantig. Ek sal regtig wiskundig in my geheue moet delf en kyk wat in blokkies en kwadraat sou lei. Weet jy?" Hy het ook sy eie feitetake vir laerskool geformuleer, met ’n oplossing: “As jy die hoender in die hoenderwerf rondjaag en jy het dit nog nie, en die vraag is: Hoe naby is jy daaraan, is die antwoord : Dis moeilik om te beskryf, want daar is baie zigs en zags.” Soms maak politici gretig staat op wiskunde. Soos Angela Merkel, toe sy die verskynsel van die verspreiding van Corona in 2020 op televisie verduidelik het deur die voorbeeld van die reproduksiegetal van 1,2 te gebruik. "So uit vyf mense sal een twee besmet en vier sal een besmet," het sy gesê. “Dan bereik ons ​​ons limiete in Julie.” Verstaan ​​wat? So ek het eers pen en papier nodig gehad om mannetjies te verf. ’n Groot deel van die kommunikasie tydens die Corona-pandemie het bestaan ​​uit stokperdjiestatistieke wat deur politici en mediamense aangebied is. Dit is tyd dat ons dit alles bymekaar maak in 'n bundel genaamd "Wiskundige Poësie." Want as vyf mense ses besmet, dan val elf mense agt keer en moet nege keer opstaan. Dit is 99 gedeel deur politiek en witkaas in blokkies vierkantig. Of?