Thursday, January 18, 2024

Markus Lanz: Miljøpartiets leder sjokkerer seerne med pensjonserklæring – «Nesten rev TVen av veggen

Vesten Markus Lanz: Miljøpartiets leder sjokkerer seerne med pensjonserklæring – «Nesten rev TVen av veggen»----- Artikkel av Jessica Hellwig • 1 dag) Ricarda Lang så absolutt for seg at denne kvelden var annerledes. Miljøpartiet De Grønne skal tirsdag (16. januar) være gjest hos Markus Lanz og snakke med ham om krisen i trafikklyskoalisjonen. Men når ZDF-programlederen tar opp temaet pensjon, brister tålmodigheten hans nesten. Men også til publikum når de er vitne til at Lang skammer seg over Markus Lanz. Markus Lanz: Forlegenhet for Ricarda Lang Etter at Ricarda Lang allerede hadde gitt noen vage svar, våget Markus Lanz forsiktig inn i temaet pensjon og sa: «Jeg har fortsatt noe veldig spesifikt.» Det spesifikke spørsmålet er: «Vet du omtrent: Hvor høy er gjennomsnittlig pensjon i Tyskland ?” Det blir en kort pause, ZDF-gjesten blir tydelig usikker og innrømmer til slutt: «Jeg vet faktisk ikke hva gjennomsnittlig pensjon er.» Mens Lanz fortsetter å grave og vil vite om Lang i det minste har en grov idé, fortsetter Lang å gi etter: "Nei, faktisk ikke en spesifikk." Med dette svaret er temaet langt fra av bordet for moderator. Lang bør gi et spesifikt tall. Den grønne politikeren gjør det samme: "Jeg... vil anta at vi er rundt 2000 euro." Oj! Markus Lanz forklarer til 30-åringen: «1.543 euro. Etter 45 års arbeid. Synes du det er rettferdig?" Etter politikerens svar gikk tilskuerne så til barrikadene. Det er noen kommentarer på nettet som er mer enn tydelige. Dette er hva X (tidligere Twitter) sier: "Hvorfor avbryter ikke Lanz denne kvinnen???" "Unnskyld meg, fru Lang?" «Kona mi rev nesten TV-en av veggen. Jeg tror ikke vi kommer til å se noen talkshow som viser Ms. Lang foreløpig.» "Oprørende, ikke sant?" Markus Lanz lokker Miljøpartiets leder Ricarda Lang ut av reserven. Og en som vil bli berørt av dagens pensjonsbeløp forklarer: «Jeg er pleieassistent med en pensjonsfremskrivning på 1 157 euro. Når jeg ser denne kvinnen og hører uttalelsene hennes, har jeg bare puls.» En annen seer oppsummerer det: «Du kan se virkeligheten politikerne lever i. De tror at pensjonister får nok, så de kan kutte noe eller gjøre det dyrere... Jeg forstår det ikke." Du kan fortsatt se hele tirsdagsepisoden av Markus Lanz i ZDF mediebibliotek. Jeg så showet og ble sjokkert over Ricarda Lang. Damen lever i en teoretisk verden. Så snart et nøkkelord dukker opp, begynner hun å pludre, og savner ofte temaet. Hun aner IKKE VIRKELIGHETEN. Dette ble tydelig da Lanz spurte henne om gjennomsnittlig pensjon i Tyskland. 2000 €??? (Faktisk rundt 1500€). Det var ærefullt av Lanz at han ikke latterliggjorde henne fullstendig i det øyeblikket, han ignorerte det rett og slett etter å ha navngitt nummeret. Folk som Lang skal under ingen omstendigheter få lede et parti. Christine Freytag 1 dag(er) siden Siden politikerne er overforsyninger og også bestemmer sin egen lønn (det eneste punktet det er enighet om på tvers av partier), har de mistet virkeligheten av syne.