Sunday, March 27, 2022

Helene Fischer veracht Poetin diep

Helene Fischer veracht Poetin diep Helene Fischer over de oorlog in Oekraïne: "Het breekt mijn hart" De in Rusland geboren zangeres Helene Fischer sprak zich tijdens haar eerste concert na een lange pauze zichtbaar ontroerd uit over de agressieoorlog in Oekraïne. Zangeres Helene Fischer werd geboren in Krasnoyarsk, Siberië, maar kwam als klein kind naar Duitsland. "Het breekt mijn hart om dat te zien", zei Fischer op het "Snowpenair"-festival in Grindelwald, Zwitserland. «Elke dag de beelden van verscheurde families; van vaders, broers, soldaten, echtgenoten die moeten sterven. Van vrouwen die moeten vluchten." Op haar topje droeg de 37-jarige een kleine strik in de nationale kleuren van Oekraïne - blauw en geel, en het podium was ook verlicht in de kleuren, zoals te zien is op een video die beschikbaar was voor het Duitse persbureau . “In mijn acute situatie raakt het me nog meer. Ik ben nu ongelooflijk emotioneel, heel dicht bij het water gebouwd", vervolgde ze. "Ik wil gewoon een teken van solidariteit sturen." Fischer werd in 1984 geboren in Krasnoyarsk, Siberië, maar kwam als klein kind met haar familie naar Duitsland. “Ik verafschuw diep wat er gaande is en vooral deze ene persoon. Ik denk dat je weet over wie ik het heb. Deze ene man die te veel macht heeft." Misschien wilden de fans na deze mooie dag samen iets terug doen en een kleine bijdrage leveren en doneren of helpen, zei Fischer onder applaus van het publiek. Daarna zong ze de hit "Freiheit" van Marius Müller-Westernhagen.