Tuesday, December 3, 2024
U guvernu di Francia serà abbattutu u marcuri - "à menu chì un altru miraculu ùn succede"
u ghjurnale di Berlinu
U guvernu di Francia serà abbattutu u marcuri - "à menu chì un altru miraculu ùn succede"
Raphael Schmeller • 9 ore • 2 minuti di lettura
Dopu à solu dui mesi, u mandatu di u Primu Ministru francese Michel Barnier serà prestu à a fine.
E cose sò strette per u guvernu francese. Perchè ùn hà micca a maiurità, u Primu Ministru Michel Barnier hà spintu u so cuntruversu budgetu per 2025 à u parlamentu u luni senza altru votu - cù l'aiutu di l'infame articulu custituziunale 49.3.
Sta manuvra puderia significà a fine di u guvernu. Perchè subitu dopu à un decretu 49.3, l'Assemblea Naziunale pò furzà un votu di fiducia à u guvernu. A manca è a diritta - unite in a so frustrazione per u risultatu di u dibattitu di u bilanciu è indignate da a manuvra di l'articulu 49.3 per annullà u Parlamentu in l'esercitu di u so dirittu più impurtante - sò prubabilmente caccià u debule gabinet Barnier sta settimana.
L'allianza di manca Nouveau Front Populaire (NFP) vole presentà una mozione di sfiducia in u parlamentu u mercuri o ghjovi. U capu di u Rassemblement National (RN), Jordan Bardella, hà annunziatu u luni chì u so partitu appruvarà a mozione "à menu chì un miraculu ùn succede à l'ultimu minutu". Barnier hà chjamatu u capu di u gruppu parlamentariu RN Marine Le Pen u luni dopu meziornu per informàla ch'ellu rinunciarà à l'aumentu previstu di copagamenti per i farmaci di prescription. A settimana passata, à a dumanda di Le Pen, Barnier avia digià rinunciatu à l'aumentu di i tassi di l'electricità è hà annunziatu taglii in l'assistenza sanitaria per i migranti senza status di residenza legale. Ma e cuncessioni apparentemente ùn eranu micca abbastanza. Le Pen hà ancu annunziatu dopu meziornu ch'ellu sustenerà a mozione di sfiducia di a manca. U NFP è RN inseme anu più di 300 voti, a maiurità assoluta in l'Assemblea Naziunale.
U guvernu francese suspendu à un filu - votu di sfiducia prubabilmente
Macron hà numinatu u cunservatore Barnier capu di guvernu dopu l'elezzioni parlamentari anticipate à u principiu di settembre, ancu s'è l'alleanza NFP di manca hà vintu u votu. Da tandu, Barnier hà guvernatu più male chè bè : a so allianza di i cunsirvaturi è u centru centru di Macron hà 211 voti in l'Assemblea Naziunale di 577 membri è hè dunque paralizatu.
Sottu u presidente Emmanuel Macron, i guverni anu digià utilizatu l'articulu 49.3 parechje volte. L'applicazione più prominente hè stata in a primavera di u 2023 per spinghje a riforma assai cuntruversa di e pensioni, anche se u parlamentu è un bonu 80 per centu di a pupulazione anu rifiutatu a misura.
A disputa di u bilanciu attuale hè di Barnier chì vulia salvà 60 miliardi d'euros in u bilanciu 2025. Questu hè destinatu à riduce u deficit di Francia à cinque per centu l'annu prossimu è à trè per centu da 2029 ; u massimu chì e regule di u debitu di l'UE permettenu. U capu di guvernu insiste à agisce seriamente è rispunsevuli. Ùn permetterà micca à i partiti in u parlamentu di cunfundà a pulitica di u bilanciu cù a pulitica clientele. A situazione finanziaria di a repubblica hè troppu seria per quessa.
In fatti, i costi di prestitu di Francia sò avà più altu ch'è quelli di a Grecia. A portavoce di u guvernu, Maud Bregeon, hà dettu, in vista di a crisa di l'euro di 2009, chì a Francia era di fronte à un pussibule "scenariu grecu". U Ministru di Finanze Antoine Armand hà paragunatu a Francia à un "aviò di passageri à alta altitudine in periculu di crash".
Se a Francia ùn hà più un guvernu da marcuri o ghjovi, a situazione s'aggravarà più. Cumu e cose continueranu in e prossime settimane ùn hè micca chjaru. U paese hè in una crisa pulitica prufonda in quale trè blocchi di forza quasi uguali - centru, manca è destra - si bluccanu l'un l'altru.