Tuesday, March 29, 2022

Russiese soldaat se ma: "Dit is 'n bloedbad"

DW Russiese soldaat se ma: "Dit is 'n bloedbad" Oxana Ivanova - 11 uur gelede Die 26-jarige Russiese kontraksoldaat Yevgeny is in die eerste dae van die oorlog dood in 'n aanval op die Oekraïense Hostomel-vliegveld naby Kiev. Nietemin regverdig sy ma Rusland se optrede. Op 24 Februarie het Rusland se aanvalsoorlog teen die Oekraïne begin. Wladimir Poetin beskryf dit egter as ’n “spesiale militêre operasie in Donbass”. Russiese soldate sterf ook in hierdie oorlog. Dikwels het hulle en hul familielede glo nie tot op die laaste geweet waarheen hulle gestuur sou word nie. Sedert die oorlog 'n bietjie meer as 'n maand gelede begin het, het die Russiese Ministerie van Verdediging net twee keer oor die ongevalle berig. Hiervolgens is vanaf 25 Maart 1 351 Russiese soldate in die Oekraïne gedood. In werklikheid kan dit egter tussen 7 000 en 15 000 wees, skryf die Washington Post, met verwysing na 'n hooggeplaaste NAVO-verteenwoordiger. Die Russiese koerant "Komsomolskaya Pravda" het op 20 Maart 9 861 sterftes berig, met verwysing na die ministerie van verdediging, maar het die artikel die volgende dag uitgevee op grond daarvan dat dit 'n hacker-aanval was. Die Russiese kontraksoldaat Yevgeny, met die rang van sersant-majoor, het in die eerste dae van die oorlog naby Kiev gesterf. Die 26-jarige het nog nooit aan gevegsoperasies deelgeneem nie. Sy ma Natalia (nie haar regte naam nie) het haar seun verloor – maar sy regverdig steeds die Russiese inval in die Oekraïne. Natalja meen egter dit is ’n ware oorlog en nie ’n “spesiale operasie” nie. DW het besluit om 'n onderhoud met haar te publiseer as 'n getuienis van 'n ma wat haar seun verloor het in die Russies-geleide oorlog teen die Oekraïne. Die protagonis van die onderhoud maak uitsprake oor die oorsake van die oorlog wat die huidige stand van sake weerspreek. Maar DW het besluit om hulle in die teks te laat. Hierdie stellings bewys duidelik die langtermynwerk van Russiese staatspropaganda. DW: Natalya, hoe voel jy? Natalja: Dit is baie moeilik, dit maak baie seer. Maar dis nie my skuld nie, niemand sal my seun vir my teruggee nie. Hoe het Yevgeny 'n kontraksoldaat geword? Onmiddellik ná die 2014-eksamen is hy weermag toe. Hy het na 'n spesiale eenheid van die GRU se militêre intelligensiediens gekom. Hy is destyds ’n kontrak aangebied. Op een of ander manier het ek hom afgeraai, dit het immers beteken om na moeilikheidsplekke toe te gaan. Toe het hy by die polisie aansoek gedoen en vir ’n veiligheidsdiens gewerk. Maar hy het nie van die werk gehou nie en daarom het hy tog daardie kontrak probeer. Hy is dadelik aanvaar en ons het net een aand gehad om te groet. Yevgeny het in die Nasionale Wag gedien. Hy het baie daarvan gehou en 'n groepleier geword. Hy het betogings in Moskou opgebreek. In 2017 het hy 'n seun gehad. Hy ken sy vrou van die tyd in die veiligheidsdiens. Sy het na hom in Moskou verhuis, waar hulle getrou het. Hoe het die verhaal van Oekraïne begin? Dit was laat Januarie, om en by die 25ste en 26ste. My seun het gebel en gesê hulle word na Smolensk ('n stad in die weste van Rusland, sowat 80 kilometer van die grens met Wit-Rusland – red.) gestuur vir maneuvers met Wit-Rusland. Ek het vir hom gesê: "Lieg jy vir my? Watter maneuvers?" Ek het op die internet nagevors en daar was inderdaad maneuvers met Wit-Rusland, maar dit was verby. Ek het bly soek en wou uitvind waar ons in oorlog is. Ek het nie eers aan Oekraïne gedink nie. Eers die volgende dag het ek onthou dat daar onrus in die Oekraïne was. So jy was bewus daarvan dat jou seun nie aan maneuvers toegewys sou word nie? Ja. Ek het vir Evgeny gesê ek is nie dom nie en ek dink nie hy gaan Smolensk toe nie. Ek het verder nagevors en besef hy gaan Oekraïne toe. Natuurlik wou ek hom afraai. Ek het gesê dat hy dalk nie sal terugkom nie. Hy het geantwoord: "Wat spin jy?" Hy was heeltemal onbewus van waarheen hy gestuur word. Óf hulle was genoeg gebreinspoel om te dink hulle gaan op maneuvers, óf hy het geweet en kon hom nie voorstel dat daar so 'n bloedbad daar sou wees nie. Waarskynlik het niemand dit gedink nie, nie eers Poetin self nie. Het jy daarna kontak behou? Hy het op 13 Februarie vertrek. Ek het hom grappenderwys gevra hoe hy van Smolensk hou en wat daar te ete is. Hy het gelag en gesê alles is reg. Die laaste keer dat hy kontak gemaak het, was die oggend van 24 Februarie, toe alles begin het. Hy het via 'n vriend se WhatsApp gesê: "Ma, die oorlog het begin." Ek het gesê: "Seun, ek kyk hierdie op TV." Hy het gesê: "Stel jou voor, 'n hele geselskap van ons seuns is by die grens vermoor."