Sunday, March 27, 2022

Helene Fischer föraktar Putin djupt

Helene Fischer föraktar Putin djupt Helene Fischer om Ukrainakriget: "Det krossar mitt hjärta" Sångerskan Helene Fischer, född i Ryssland, uttryckte sig vid sin första konsert efter ett långt uppehåll, synbart rörd, om anfallskriget i Ukraina. Sångerskan Helene Fischer föddes i Krasnoyarsk, Sibirien, men kom till Tyskland som ett litet barn. "Det krossar mitt hjärta att se det", sa Fischer vid festivalen "Snowpenair" i Grindelwald, Schweiz. «Varje dag slits bilderna av familjer sönder; av fäder, bröder, soldater, män som måste dö. Från kvinnor som måste fly." På sin topp bar 37-åringen en liten rosett i Ukrainas nationella färger - blått och gult, och scenen var också upplyst i färgerna, vilket kan ses på en video som var tillgänglig för den tyska pressbyrån . ”I min akuta situation påverkar det mig ännu mer. Jag är otroligt känslomässig just nu, byggd väldigt nära vattnet”, fortsatte hon. "Jag vill bara skicka ett tecken på solidaritet." Fischer föddes i Krasnoyarsk, Sibirien, 1984, men kom till Tyskland med sin familj när hon var ett litet barn. "Jag föraktar djupt vad som pågår och speciellt den här personen. Jag tror att du vet vem jag pratar om. Den här mannen som har för mycket makt." Kanske ville fansen ge något tillbaka efter denna vackra dag tillsammans och göra ett litet bidrag och donera eller hjälpa till, sa Fischer till publikens applåder. Sedan sjöng hon Marius Müller-Westernhagens hit "Freiheit".