Sunday, March 27, 2022

Sean Penn: Han hotar Oscars förstörelse

Sean Penn: Han hotar Oscars förstörelse Bang Showbiz - 7 timmar sedan Sean Penn har hotat att offentligt förstöra hans Oscarsgala om ceremonin på söndagen (27 mars) inte ger en plattform för Ukrainas president Volodymyr Zelenskyy. Den 61-åriga stjärnan - som har fått priser för bästa skådespelare för sitt arbete med "Mystic River" och "Milk" - uppmanade Academy of Motion Pictures Arts and Sciences att se till att skådespelaren som blev politiker tar en stund borde behöva satte sitt krigshärjade land i rampljuset. Han bad till och med gästerna att lämna föreställningen om något sådant inte hände. När han talade på CNN sa han: "Om det visar sig inte hända, skulle jag uppmuntra alla inblandade - även om det kan vara deras ögonblick och jag förstår att det handlar om deras filmer och det känns viktigt att lysa - att protestera och detta." Oscarsgalan. Jag själv kommer att förstöra mina Oscars offentligt om det spelar någon roll när jag kommer tillbaka. Jag ber att det inte händer. Jag ber att det inte fanns några arroganta människor som anser sig vara representanter för det allmänna bästa och beslutade att inte kontakta ledningen i Ukraina." Han hoppades att Zelenskyy kunde säga sitt, och om inte så kommer alla som en bojkott att lämna landet. hall. Sean – som för närvarande befinner sig i Warszawa, Polen av säkerhetsskäl – spelar in en dokumentär för Vice om konflikten mellan Ukraina och Ryssland och träffade Zelenskyj tidigare i veckan. Amy Schumer - som kommer att vara värd för ceremonin med Regina Hall och Wanda Sykes - har tidigare erkänt att hon tycker att det är en fantastisk möjlighet att använda Oscars globala plattform för att dela ett meddelande från Ukrainas president. Hon sa tidigare den här månaden, "Jag tror definitivt att det finns press som "Det här är en semester, låt folk glömma att vi bara har ikväll", men samtidigt vet du, "Vi har så många ögon och öron på den här showen." Jag tycker att det är ett utmärkt tillfälle att kommentera åtminstone några saker. Jag har några skämt som belyser det nuvarande tillståndets natur. Jag menar, det händer så många hemska saker att det är svårt att fokusera på bara en. Jag föreslog faktiskt att Zelenskyy skulle ställas in via satellit eller spela en inspelning helt enkelt för att så många ögon kommer att riktas mot Oscarsgalan.”