Monday, March 28, 2022

Premjerministrs – Zviedrija vairs nav neitrāla

Reuters Premjerministrs – Zviedrija vairs nav neitrāla pirms 2 stundām Berlīne, 28.marts (Reuters) - Ņemot vērā iespējamos Krievijas draudus, arī Zviedrijas premjerministre Magdalēna Andersone no ES valstīm uzsvērusi, ka viņas valsts tad iejauksies militāri. "Kopš mēs pievienojāmies ES, mēs vairs neesam īsti neitrāli," viņa sacīja pirmdien pēc tikšanās ar kancleru Olafu Šolcu. ES ir pienākums sniegt palīdzību, arī Zviedrija ārkārtas situācijā palīdzēs partneriem militāri. Līdz šim Zviedrija vienkārši nebija tāda aizsardzības alianses dalībvalsts kā NATO. Taču šobrīd notiek iekšpolitiska diskusija, vai tas būtu jāmaina. Drošības situācija Baltijas reģionā pasliktinās jau ilgāku laiku. Valsts atkārtoti sūdzas, ka nezināmas zemūdenes - domājams, no Krievijas - iekļūst Zviedrijas suverēnajos ūdeņos. Andersons paziņoja, ka Zviedrija palielinās savus militāros izdevumus līdz diviem procentiem no ekonomiskās produkcijas. Tas ir arī NATO valstu mērķis. Šolcs uzsvēra, ka ES palīdzības klauzula nav tukšs solījums. "Runājot par to, arī tas ir kaut kas, uz ko varat paļauties," viņš teica. ES līgumā ir iekļauta klauzula, kas nosaka savstarpēju aizsardzību uzbrukumu gadījumā. NATO arī paredz pienākumu sniegt palīdzību.