Friday, November 3, 2023

“Mijn hart is te verdrietig”: Kati Witt neemt met ontroerende woorden afscheid van trainer Müller

SZ - Saksische krant “Mijn hart is te verdrietig”: Kati Witt neemt met ontroerende woorden afscheid van trainer Müller 11 uur Voormalig kunstschaatsster Katarina Witt heeft veel te danken aan haar coach Jutta Müller. Ze viert samen met mij twee Olympische triomfen. Nu rouwt Witt om het overleden kunstschaatsicoon. Olympisch kampioen kunstschaatsen Katarina Witt rouwt om het verlies van haar voormalige coach Jutta Müller. Berlijn. Kunstschaatsster Katarina Witt nam met ontroerende woorden afscheid van haar overleden coach Jutta Müller. Müller was een “buitengewone vrouw, een unieke trainer en grand dame van de internationale schaatswereld”. “Ze zit al 28 jaar diep in mijn hart en is een deel van mijn familie geworden”, zei de 57-jarige vrijdag toen het Duitse persagentschap hem ernaar vroeg. Met haar coach vierde ze twee Olympische overwinningen in 1984 en 1988, evenals vier Wereldbeker- en zes Europese kampioenstitels. Jutta Müller overleed donderdag op 94-jarige leeftijd. Toen ze het droevige nieuws ontving, deed ze wat haar trainer haar had geleerd. “Eerst en vooral: vervul de verplichtingen en functie”, zei Witt. Ze ontving veel emotionele, respectvolle en mooie berichten van vrienden, voormalige ijscollega’s, fans en kompanen. “Iedereen is vol aanbidding, bewondering en respect voor haar levenswerk”, meldde ze. "Ik kon met niemand praten, mijn hart is te verdrietig." Katarina Witt over de dood van Jutta Müller: “Duizenden beelden” in haar hoofd In plaats daarvan had ze ‘duizenden beelden’ van herinneringen in haar hoofd. "De wereld heeft velen met ons gedeeld, velen behoren alleen aan ons toe. De eindeloze uren training, de atleet met haar trainer. Gedeelde triomfen en eenzame tranen", zei Kati Witt, die haar "Carmen" freestyle uitvoerde op muziek van Georges Bizet. had tijdens de Winterspelen van 1988 in Calgary de Olympische wereld betoverd met een gelijknamige opera. Jutta Müller was 20 jaar haar trainer, mentor en docent. "Ze daagde me uit en moedigde me aan. Onbuigzaam in deze zaak, maar eerlijk en constant met een vurige passie", zei Witt en voegde eraan toe: "Leer vanaf vandaag de engelen hoe ze moeten schaatsen en deel gerust een fluitje van een cent met ze. "