Friday, November 3, 2023

"Alsof ik geen vagina had": Selma Blair hoopt nog steeds op liefde

ntv.de "Alsof ik geen vagina had": Selma Blair hoopt nog steeds op liefde 1 dag) Vijf jaar geleden werd bij Selma Blair de diagnose multiple sclerose gesteld. Dit heeft niet alleen invloed op haar carrière als actrice, maar ook op haar persoonlijke leven. De 51-jarige heeft sindsdien geen dates meer gehad, maar ze heeft de hoop op het vinden van de ware liefde niet opgegeven. Selma Blair laat zich niet van de wijs brengen door haar ziekte. In een interview met het Amerikaanse tijdschrift ‘Glamour’ vertelt Selma Blair niet alleen over haar multiple sclerose (MS), maar ook over de hoop om weer de liefde te vinden. En ze maakt haar carrière sinds haar diagnose ook tot onderwerp van de speciale uitgave ‘Vrouwen van het jaar 2023’. “Wat verliefd worden met je geest doet, moet je niet lichtvaardig opvatten”, zei de 51-jarige. "Het kleurt alles. Ik geloof nog steeds dat als ik trouw blijf aan mezelf, er ooit één persoon in mijn leven zal komen." Ze vindt dat ze het verdient en "dat ik in een goede positie verkeer om mijn beste beentje voor te zetten." Blair zegt dat ze voor het eerst in haar leven hoop heeft, maar ze geeft ook toe dat ze sinds de bekendmaking van haar diagnose bang was dat de ziekte potentiële vrijers zou kunnen afschrikken. "Ik denk dat het zeggen dat ik gehandicapt ben mensen alleen maar in verwarring brengt", legt ze uit. "Alsof ik geen vagina heb." "Slechte relaties gehad" Het was niet altijd gemakkelijk voor Selma Blair als het om de liefde ging. "Ik had een slechte relatie. Ik realiseerde me niet hoe emotioneel beledigend en controlerend ze waren en hoe de mannen misbruik maakten van de ontmoeting met mij op een heel kwetsbaar moment." Ze geloofde altijd dat ze het misbruik ‘verdiende’. "Als je in een moeilijke situatie zit, kun je opportunistische mensen ontmoeten. Dat is echt gevaarlijk." Selma Blair was van 2004 tot 2006 getrouwd met Ahmet Zappa en van 2010 tot 2012 met Jason Bleick. Met hem heeft ze haar zoon Arthur, die nu twaalf is. Sinds haar diagnose vijf jaar geleden zegt Blair dat ze geen enkele date meer heeft gehad. Ze ontmoette onlangs iemand op het verjaardagsfeestje van een vriendin, waardoor ze van gedachten veranderde. "Er was iets aan deze persoon dat mij inspireerde om mezelf anders te zien vanwege de manier waarop hij naar de wereld keek", zei Blair. "Zelfs in dit korte gesprek dacht ik: ik heb iets waarvan ik niet eens wist dat ik het had." "Omdat ik geen grote ster was, was niemand naar mij op zoek" In het zeer open interview vertelt de actrice ook over de invloed van haar MS-diagnose op haar carrière. "Ik heb nog steeds het gevoel dat ik nooit echt met acteren ben begonnen, omdat ik na 'Hellboy' zo ziek was dat ik me terugtrok. En omdat ik geen grote ster was, zocht niemand naar mij", vat ze samen. Maar ze weet dat ze door kan gaan als ze wil. "Ik denk dat dat de sleutel tot alles is. Als je lekker in je vel zit, maakt het niet uit of je struikelt, want je weet hoe je jezelf weer kunt oppakken." En ze merkt op dat ze ‘zo’n verdomde vastberadenheid’ heeft.