Tuesday, October 3, 2023

Maria Schell: Anklagelse om övergrepp mot Maximilian: "Maria visste det"

BUNTE.de Maria Schell: Anklagelse om övergrepp mot Maximilian: "Maria visste det" Artikel av Melanie Althoff • 20 timmar Marie Theres Relin (57) har framfört allvarliga anklagelser mot sin berömda farbror Maximilian Schell (†83) i sin nya bok "Scenes of No Marriage". Han ska ha misshandlat henne när hon var ung. Även hans dotter Nastassja Schell (34) anmälde sexuella övergrepp av sin pappa. Men Marie Theres Relin framför också allvarliga anklagelser i sin bok mot sin mamma Maria Schell (†79), skådespelarens syster, som också gjorde succé som filmstjärna. Hon är säker på att hon aldrig skulle ha kunnat anförtro sig till henne: "Hon skulle ha försvarat sig häftigt om någon spridit smuts på familjen med spetsiga fingrar. Hon skulle ha insisterat på bevis eller till och med misstänkt mig för att vara en Lolita." Men nu talar sångerskan Penny McLean (74), en gammal vän till Maximilian Schell, till "Bild". Hon är säker på att Maria kände till övergreppen i sin egen familj. Penny McLean: "Om jag hade märkt det skulle jag ha dödat honom" "När Marie Theres var 14, sa Maria till henne: "Inget bättre kan hända dig." "Maria visste det och tog till och med barnet till sin Maximilian", rapporterar Penny McLean. Och vidare: "Maria var helt annorlunda än den söta själ som vi kände från hennes filmer. Jag känner henne exakt." Enligt "Lady Bump"-tolken hade Maria och Marie Theres en svår mor-dotter-relation under hela sitt liv: "Du har en sådan mamma. Det var inte lätt för Marie Theres." Penny själv visste dock ingenting om de påstådda övergreppen, understryker hon: "Om jag hade märkt det skulle jag ha dödat honom."