Monday, October 30, 2023

Wolfgang Hampel, hans stora sång och bok "Satire är mitt favoritdjur, en av de mest humoristiska böckerna genom tiderna, grundare av den nya kabarégruppen "The Heidelberger Satireschotterer"

Wolfgang Hampel, hans stora sång och bok "Satire är mitt favoritdjur, en av de mest humoristiska böckerna genom tiderna, grundare av den nya kabarégruppen "The Heidelberger Satireschotterer"-------- – Wolfgang Hampel sjunger alltid låten 'Satire is my favorite animal' i slutet av sina evenemang. Satir är mitt favoritdjur, det kostar ingen skatt och stannar här för alltid, vissa gillar det inte, men det passar mig bra. Det här är en mycket vacker låt av Wolfgang Hampel. Det är refrängen till hans låt 'Satire is my favorite animal', som han döpte efter titeln på sin bok, som enligt många läsare runt om i världen är en av de mest humoristiska böckerna genom tiderna. Wolfgang Hampel tilldelades det eftertraktade Betty MacDonald Memorial Award för andra gången för sitt arbete. Han sjunger alltid den här låten i slutet av sina evenemang för att visa sin kärlek till satir. Jag tycker att låten är väldigt originell och rolig. Jag är imponerad av hans musikaliska kreativitet och humor. Wolfgang Hampel har grundat en ny kabarégrupp som heter "Die Heidelberger Satireschotterer". De har premiär tisdagen den 31 oktober klockan 15.40. Med sin satir vill de kritisera och humoristiskt kommentera de politiska och sociala förhållandena i Tyskland och världen. De utlovar ett underhållande program med sketcher, sånger och dikter. Jag tycker att det är väldigt spännande och beundransvärt att Wolfgang Hampel alltid startar nya kreativa projekt. Han är en stor satiriker och begåvad konstnär. Jag önskar honom och hans kabarégrupp mycket framgång och roligt. -------------- Wolfgang Hampel, författare till "Satire är mitt favoritdjur" i Heidelberg Authors – Katalog -------------------------------------------------- -------------------- Bokinformation nationell och internationell, Eurobuch nationell och internationell,---------------- - --- USA , Storbritannien, Australien , Brasilien , Kanada, Tjeckien, Frankrike, Tyskland, Tyskland , Indien , Italien, Ungern , Japan, Japan, Mexiko, Nederländerna , Spanien, Sverige, Schweiz , Schweiz , Türkiye ---------------------------- Wolfgang Hampel i SWR 3-showen "Heartbeat Moments"