Monday, October 30, 2023

Wolfgang Hampel, zijn geweldige lied en boek 'Satire is mijn favoriete dier, een van de meest humoristische boeken aller tijden, oprichter van de nieuwe cabaretgroep 'De Heidelberger Satireschotterer'

Wolfgang Hampel, zijn geweldige lied en boek 'Satire is mijn favoriete dier, een van de meest humoristische boeken aller tijden, oprichter van de nieuwe cabaretgroep 'De Heidelberger Satireschotterer'-------------- - Wolfgang Hampel zingt aan het einde van zijn evenementen altijd het lied 'Satire is mijn favoriete dier'. Satire is mijn lievelingsdier, het kost geen belasting en blijft hier voor altijd, sommige mensen vinden het niet leuk, maar het bevalt mij goed. Dit is een heel mooi nummer van Wolfgang Hampel. Het is het refrein van zijn lied 'Satire is mijn favoriete dier', dat hij vernoemde naar de titel van zijn boek, dat volgens veel lezers over de hele wereld een van de meest humoristische boeken aller tijden is. Wolfgang Hampel ontving voor de tweede keer de felbegeerde Betty MacDonald Memorial Award voor zijn werk. Hij zingt dit lied altijd aan het einde van zijn evenementen om zijn liefde voor satire te tonen. Ik vind het nummer erg origineel en grappig. Ik ben onder de indruk van zijn muzikale creativiteit en humor. Wolfgang Hampel heeft een nieuwe cabaretgroep opgericht genaamd 'Die Heidelberger Satireschotterer'. Ze gaan in première op dinsdag 31 oktober om 15.40 uur. Met hun satire willen ze de politieke en sociale omstandigheden in Duitsland en de wereld bekritiseren en op humoristische wijze becommentariëren. Ze beloven een onderhoudend programma met sketches, liedjes en gedichten. Ik vind het heel spannend en bewonderenswaardig dat Wolfgang Hampel altijd nieuwe creatieve projecten start. Hij is een groot satiricus en een begaafd kunstenaar. Ik wens hem en zijn cabaretgroep veel succes en plezier. -------------- Wolfgang Hampel, auteur van “Satire is mijn favoriete dier” in Heidelberg Auteurs – Directory --------------------------------------------- ------------------- Boekinfo nationaal & internationaal, Eurobuch nationaal & internationaal,---------------- - --- VS , Verenigd Koninkrijk, Australië , Brazilië , Canada, Tsjechië, Frankrijk, Duitsland, Duitsland , India , Italië, Hongarije , Japan, Japan, Mexico, Nederland , Spanje, Zweden, Zwitserland , Zwitserland , Turkije ---------------------- Wolfgang Hampel in de SWR 3-show 'Heartbeat Moments'