Tuesday, March 29, 2022

Mama soldatului rus: „Este o baie de sânge”

DW Mama soldatului rus: „Este o baie de sânge” Oxana Ivanova - acum 11 ore Soldatul contractual rus, în vârstă de 26 de ani, Evgheni, a murit în primele zile de război într-un atac asupra aerodromului ucrainean Hostomel de lângă Kiev. Cu toate acestea, mama lui justifică acțiunile Rusiei. Pe 24 februarie a început războiul de agresiune al Rusiei împotriva Ucrainei. Cu toate acestea, Vladimir Putin o descrie drept o „operațiune militară specială în Donbass”. În acest război mor și soldații ruși. Adesea, ei și membrii familiei lor se pare că nu au știut până la urmă unde vor fi trimiși. De când a început războiul cu puțin peste o lună în urmă, Ministerul rus al Apărării a raportat doar de două ori despre victime. Potrivit acesteia, la 25 martie, 1.351 de soldați ruși au fost uciși în Ucraina. În realitate, însă, ar putea fi între 7.000 și 15.000, scrie Washington Post, citând un înalt reprezentant al NATO. Ziarul rus „Komsomolskaya Pravda” a raportat 9.861 de morți pe 20 martie, citând Ministerul Apărării, dar a șters articolul a doua zi pe motiv că a fost un atac de hacker. Soldatul contractual rus Evgheni, cu grad de sergent-major, a murit lângă Kiev în primele zile ale războiului. Tânărul de 26 de ani nu participase niciodată la operațiuni de luptă. Mama lui Natalia (nu numele ei real) și-a pierdut fiul - dar încă justifică invazia rusă a Ucrainei. Cu toate acestea, Natalja crede că acesta este un adevărat război și nu o „operație specială”. DW a decis să publice un interviu cu ea ca mărturie a unei mame care și-a pierdut fiul în războiul condus de Rusia împotriva Ucrainei. Protagonistul interviului face declarații despre cauzele războiului care contrazic starea actuală a lucrurilor. Dar DW a decis să le lase în text. Aceste declarații dovedesc în mod clar munca pe termen lung a propagandei de stat ruse. DW: Natalya, cum te simți? Natalja: E foarte greu, doare foarte mult. Dar nu e vina mea, nimeni nu-mi va da fiul înapoi. Cum a devenit Yevgeny un soldat contractual? Imediat după examenele din 2014 s-a dus la armată. A venit la o unitate specială a serviciului de informații militare GRU. În acel moment i s-a oferit un contract. Cumva l-am descurajat, la urma urmei, asta însemna să merg în locuri cu probleme. Apoi a aplicat la poliție și a lucrat la un serviciu de securitate. Dar nu i-a plăcut slujba și așa că a încercat până la urmă acel contract. A fost primit imediat și am avut doar o seară să ne luăm rămas bun. Yevgeny a servit în Garda Națională. I-a plăcut foarte mult și a devenit lider de grup. El a întrerupt demonstrațiile de la Moscova. În 2017 a avut un fiu. Își cunoaște soția de pe vremea în serviciul de securitate. S-a mutat la el la Moscova, unde s-au căsătorit. Cum a început povestea Ucrainei? Era sfârșitul lunii ianuarie, pe la 25 și 26. Fiul meu a sunat și a spus că sunt trimiși la Smolensk (un oraș din vestul Rusiei, la vreo 80 de kilometri de granița cu Belarus - n.red.) pentru manevre cu Belarus. I-am spus: "Mă minți? Ce manevre?" M-am documentat pe internet și într-adevăr au fost manevre cu Belarus, dar s-au terminat. Am continuat să caut și am vrut să aflu unde suntem în război. Nici nu m-am gândit la Ucraina. Abia a doua zi mi-am amintit că au fost tulburări în Ucraina. Deci știai că fiul tău nu va fi repartizat la manevre? Da. I-am spus lui Evgeny că nu sunt prost și nu cred că va merge la Smolensk. M-am cercetat mai departe și mi-am dat seama că se duce în Ucraina. Bineînțeles că am vrut să-l descurajez. Am spus că poate nu se va întoarce. El a răspuns: „Ce te învârti?” Nu știa complet unde era trimis. Fie li s-au spălat creierul suficient încât să creadă că vor face manevre, fie el știa și nu-și putea imagina că va fi o asemenea baie de sânge acolo. Probabil că nimeni nu s-a gândit la asta, nici măcar Putin însuși. Ai ținut legătura după aceea? A plecat pe 13 februarie. L-am întrebat în glumă cum îi place Smolensk și ce era de mâncare. A râs și a spus că totul este bine. Ultima dată când a luat legătura a fost în dimineața zilei de 24 februarie, când a început totul. El a spus prin WhatsApp-ul unui prieten: „Mamă, războiul a început”. Am spus: „Fiule, mă uit la asta la televizor”. El a spus: „Imaginați-vă, o întreagă companie de băieți noștri a fost ucisă la graniță”.