Friday, November 3, 2023

"Som om jag inte hade en vagina": Selma Blair hoppas fortfarande på kärlek

ntv.de "Som om jag inte hade en vagina": Selma Blair hoppas fortfarande på kärlek 1 dag) För fem år sedan fick Selma Blair diagnosen multipel skleros. Detta påverkar inte bara hennes karriär som skådespelerska, utan också hennes personliga liv. 51-åringen har inte haft några dejter sedan dess, men hon har inte gett upp hoppet om att hitta sann kärlek. Selma Blair låter inte sin sjukdom få ner henne. I en intervju med den amerikanska tidningen "Glamour" berättar Selma Blair inte bara om sin multipel skleros (MS), utan också om hoppet att hitta kärleken igen. Och hon gör också sin karriär sedan diagnosen till ämnet i specialnumret "2023 Women of the Year". "Vad förälskelse gör med ditt sinne är inte något du bör ta lätt på," sa 51-åringen. "Det färgar allt. Jag tror fortfarande att om jag förblir sann mot mig själv så kommer den ena personen in i mitt liv en dag." Hon tycker att hon förtjänar det och "att jag har ett bra läge för att sätta min bästa fot". Blair säger att hon har hopp för första gången i sitt liv, men hon medger också att hon sedan hennes diagnos meddelades har varit orolig för att sjukdomen skulle kunna skrämma bort potentiella friare. "Jag tror att det att säga att jag är funktionshindrad bara förvirrar folk", förklarar hon. "Som att jag inte har en slida." "Hade dåliga relationer" Saker och ting var inte alltid lätt för Selma Blair när det kom till kärlek. "Jag var i ett dåligt förhållande. Jag insåg inte hur känslomässigt kränkande och kontrollerande de var och hur männen utnyttjade att träffa mig i en riktigt utsatt tid." Hon brukade tro att hon "förtjänade" övergreppet. "När du är i en svår situation kan du träffa opportunistiska människor. Det är verkligen farligt." Selma Blair var gift med Ahmet Zappa från 2004 till 2006 och med Jason Bleick från 2010 till 2012. Med sig har hon sin son Arthur, som nu är tolv. Sedan hennes diagnos för fem år sedan säger Blair att hon inte har varit på en enda dejt. Hon träffade nyligen någon på en väns födelsedagsfest som fick henne att ändra sig. "Det var något med den här personen som inspirerade mig att se mig själv annorlunda på grund av hur han såg på världen," sa Blair. "Även i detta korta möte tänkte jag: jag har något som jag inte ens visste att jag hade." "Eftersom jag inte var en stor stjärna var det ingen som letade efter mig" I den mycket öppna intervjun berättar skådespelerskan också om hur hennes MS-diagnos påverkat hennes karriär. "Jag känner fortfarande att jag aldrig riktigt kommit in i skådespeleriet för efter 'Hellboy' var jag så sjuk att jag drog mig tillbaka. Och eftersom jag inte var en stor stjärna var det ingen som letade efter mig", sammanfattar hon. Men hon vet att hon kan fortsätta om hon vill. "Jag tror att det är nyckeln till allt. När du är bekväm med dig själv spelar det ingen roll om du snubblar för du vet hur du ska ta dig tillbaka." Och hon konstaterar att hon har "så jävla beslutsamhet".