Tuesday, March 30, 2021

Das Häschen und die Pflicht van Wolfgang Hampel, auteur van de bestseller Satire ist mein Lieblingstier ( Satire is mijn lievelingsdier )

Het konijn en de plicht Copyright 2021 door Wolfgang Hampel Alle rechten voorbehouden -------------------------------------------------------------------------------------------------- De lieve kleine paashaas laat ons vandaag zijn lange neus zien, "en stopt gewoon met werken.., omdat hij zich zo alleen voelt. We horen het konijn maar mopperen: "Wanneer zullen ze me eindelijk vaccineren? Hebben ze geen schaamte? De crisis legt alles lam. Het zal mijn humeur bederven, Ik heb geen zin om eieren te verven, wil naar Mallorca gaan - moet hier weg. Pasen is afgelast." Iedereen kan het konijn prijzen. Hij heeft de reis uitgesteld en bracht ons het mooiste ei, de paaszon schijnt fel. En de moraal van het gedicht: Het konijn doet altijd zijn plicht - vele anderen, helaas, niet .......................... Vrolijk Pasen! Wolfgang Hampel ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Satire is mijn lievelingsdier ( Satire is mijn lievelingsdier ) door Wolfgang Hampel. USA , Verenigd Koninkrijk , Australië , Canada , Tsjechië, Frankrijk , Duitsland , Hongarije , Italië, Japan , Mexico , Polen , Roemenië , Slowaakse Republiek , Spanje , Zweden , Nederland . en Turkije . -------------------------------------------------- -------------------------------------- Wolfgang Hampel in het SWR 3 tv-programma HERZSCHLAG-MOMENTE op zaterdag 3 augustus 2019 om 21.50 uur.