Tuesday, October 8, 2024
Trump minaccia u caosu se Harris vince l'elezzioni
WAZ
Trump minaccia u caosu se Harris vince l'elezzioni
Articulu di Dirk Hautkapp • 6 ore • 4 minuti tempu di lettura
Quattru settimane finu à l'elezzioni di l'annu. Kamala Harris o Donald Trump? Tuttu hè apertu in i Stati Uniti. Una sola cosa hè certa: se u Republicanu perde per pocu a lotta per a Casa Bianca, cum'è hà fattu in 2020, questu serà l'apertura per un altru dramma, chì, sicondu l'esperti di sicurità, puderia finisce cù una orgia di viulenza cum'è a tempesta. in u Capitoliu, cum'è quattru anni fà.
L'ex-presidente è u "Grand Old Party", chì hè largamente leali à ellu, anu dapoi longu u corsu per discredità a vittoria elettorale di Kamala Harris in anticipu è di sfida dopu cù tutti i mezi legali.
Questu hè adattatu: nè Donald Trump nè u so candidatu à a vicepresidenziale J. D. Vance anu dichjaratu chjaramente ch'elli accetteranu i risultati elettorali di u 5 di nuvembre.
Una vittoria di Harris seria solu per fraudulente, Trump dice à i votanti. "Hè l'unicu modu chì pudemu perde perchè ingannanu", disse in una manifestazione in Michigan. Cum'è una misura preventiva, minaccia i travagliadori elettorali è i cuntatori di votu chì sospetta di fraudulente cù sentenzi di prigiò.
Elezzione di i Stati Uniti 2024: E donne mandaranu Donald Trump in u desertu?
Trump dichjara falsamente chì u cambiamentu di u persunale in a prima candidatura da Joe Biden à Kamala Harris viola a custituzione. Accusa u serviziu postale di i Stati Uniti d'esse un "disastru". Là, "perderanu intenzionalmente centinaie di millaie di documenti di votu postale" o li consegnanu troppu tardi. U capu di l'autorità, Louis DeJoy, nega vehementemente questu. In u 2020, a so cumpagnia hà consegnatu u 99 per centu di tutti i documenti di votu postale in una settimana, è sta volta ancu sò stati disposti à assicurà una consegna liscia.
Donald Trump dà ancu l'impressione chì i Democratici ingannanu mandendu votu à u persunale militare è americani oltremare. Perchè i ducumenti seranu mandati senza verificà a cittadinanza è l'eligibilità di votu. Nisunu di questu hè veru secondu l'infurmazioni ufficiali.
Trump accusa indirectamente u statu più pupulatu di California di frode in u conte di i voti. "Se mi curria in California cun un conte di votu onestu, vinceraghju a California, ma i voti ùn sò micca cuntati onestamente", disse in settembre. Questu hè ancu falsu: Ùn ci hè micca una frode di votante pruvata in u statu di a Costa Ovest. Trump hà persu quì in 2020 per cinque milioni di voti paragunatu à Joe Biden (uguale à 29 punti percentuali). Perchè hè un statu principarmenti demucraticu induve nisun candidatu presidenziale republicanu hà vintu in più di 30 anni.
Una strategia di Trump hè sopra à tutti l'altri: accumpagnatu da voci influenti cum'è quella di u multimiliardariu Elon Musk è l'ex-ex-fox News host Tucker Carlson, Trump dichjara chì centinaie di millaie di persone illegale nantu à u registru di l'elettori voteranu. Per fà questu, i Democratici importavanu deliberatamente più immigrati per stabilisce un statu unipartitu. "Ùn ponu mancu parlà inglese. "In fondu ùn sanu mancu in quale paese si trovanu", disse Trump, "è queste persone cercanu di fà li votu, è hè per quessa chì li lascianu in u nostru paese".
U 6 di ghjennaghju di u 2021, una folla violenta incitata da Donald Trump hà assaltatu u Cungressu in Washington. © AFP
Dapoi l'estiu, i rapprisentanti di i Republicani è l'urganisazioni pro-Trump anu presentatu quasi 100 prucessi. A pretensione principale hè chì un gran numaru di non-citadini distorsioni u risultatu à u svantaghju di Trump. È chì i risultati elettorali di u 5 di nuvembre ùn ponu micca esse cunfirmati bè in u distrittu statale rispettivu.
U fattu, però, hè chì 90 ghjorni prima di l'elezzione presidenziale (vale à dì u 7 d'aostu), secondu una lege federale, nisun tribunale pò urdinà a pulizia di i registri di l'elettori. "I Republicani utilizanu una grande bugia per ghjustificà i so sforzi per disturbà o annullà l'elezzioni", hà dettu Wendy Weiser, un avucatu di u Brennan Center for Justice.
Da una perspettiva esperta, ciò chì Trump è i so complici facenu, chì includenu u capu statale N ° 3, Mike Johnson, u Speaker of the House of Representatives in Washington, hè cumplettamente senza fundamentu. I non-citadini ùn sò micca permessi di vutà in l'alizzioni federali o statali. Questu hè punitu. È succede assai raramente.
Un secondu pilastru di a lotta preventiva contr'à l'elezzioni di i sustenidori di Trump hè l'elezzione chì si cunta quì, u statu di Georgia meridionale, chì era digià statu in una luce negativa da Trump in 2020, hà appena passatu una riforma cuntruversa. Ciò chì si riduce hè chì tutti i voti deve esse cuntatu a manu.